Zgodnie z polskim przysłowiem, błędów nie popełnia ten, kto nic nie robi. Chociaż z drugiej strony: tak nic nie robić i niczego się nie uczyć, nawet i na własnych błędach, to chyba błąd najpoważniejszy z możliwych.
Uszkodzenia powłok lakierniczych mogą mieć wiele przyczyn. Na przykład: klient miał wypadek lub środowisko (nie całkiem naturalne) pozostawiło na lakierze swoje charakterystyczne ślady. Może się również zdarzyć, że podczas samego lakierowania nie wszystko udało się zrobić poprawnie, więc później z takiego właśnie powodu grubość nałożonej warstwy wyraźnie różni się od optymalnej albo czas suszenia okazuje się za krótki. Czasami, a nawet dość często, przyczyną lakierniczych niepowodzeń jest niewłaściwe przygotowanie podłoża. Bardzo ważną rolę odgrywają również warunki pracy panujące w warsztacie.
ZOBACZ TAKŻE:
Ponieważ przyczyny mogą być tak różnorodne, niełatwo jest też rozpoznać je na pierwszy rzut oka i na podstawie samego widoku usterek będących ich skutkiem. Dokładna analiza prawdopodobnie popełnionych błędów i zaniedbań jest przeważnie bardzo czasochłonna i skomplikowana. Na szczęście nie ma potrzeby „wyważania otwartych już drzwi”. Firma Standox przygotowała bowiem obszerny katalog najczęściej spotykanych defektów samochodowych powłok lakierniczych. Dzięki niemu identyfikacja i klasyfikacja różnych rodzajów błędów powinna stać się znacznie łatwiejsza.
Na zdjęciach opatrzonych zwięzłymi opisami pokazane są poszczególne wady powłok lakierniczych. Przy każdej podane są praktyczne wskazówki, jak im zapobiegać i jak je usuwać. Dla uproszczenia sposobu korzystania z tego ilustrowanego poradnika podzielono go na
2 części.
Pierwsza z nich dotyczy błędów popełnianych w trakcie przygotowywania podłoża i podczas aplikacji kolejnych warstw lakierniczego pokrycia. W drugiej zebrane zostały charakterystyczne przykłady negatywnego wpływu czynników zewnętrznych na jakość i wygląd lakieru.
Lakiernik wyposażony w takie narzędzie może na ogół bez wątpliwości rozpoznawać większość usterek występujących w renowacyjnej praktyce, ustalać ich przyczyny i skutecznie usuwać zauważone defekty zanim klient zdąży zauważyć jakiekolwiek nieprawidłowości i wystąpić z reklamacją. W ten sposób warsztat uniknie niepotrzebnych konfliktów, zaoszczędzi czas i materiały, a jego personel umocni swą opinię znakomitych fachowców.
Cdn.
0 komentarzy dodaj komentarz