Firma TRW Automotive rozpoczęła instalowanie radaru AC100 24 GHz na nowej płycie podłogowej EMP2 koncernu PSA. Pierwszym pojazdem, w którym zamontowano taki radar, jest zaprezentowany latem Citroën C4 Picasso. Kolejnym modelem będzie nowy Peugeot 308.
Radar AC100 instalowany na płycie podłogowej EMP2 pozwala zastosować wiele funkcji związanych z bezpieczeństwem i komfortem kierującego, w tym funkcje ostrzegania przed kolizją i odległością. Ponadto został on zintegrowany z układami hamulcowymi, co pozwala na zastosowanie tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control, ACC) z funkcją pełnego zatrzymania samochodu (Follow-to-Stop). Technologia ta może również stanowić podstawę dla innych mechanizmów – na przykład aktywowania systemów napinania pasów, przedzderzeniowego przygotowania układu hamulcowego do nagłego hamowania, użycia adaptacyjnego wspomagania hamowania i uruchomienia systemu automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking, AEB).
System AC100 oferuje wiele funkcji radaru firmy TRW poprzedniej generacji (AC20 77 GHz), ale przy znacznie mniejszych kosztach. Jest to efekt pracy na niższej częstotliwości i zoptymalizowanej wydajności w przypadku najpopularniejszych pojazdów. AC100 wykrywa pojazdy znajdujące się w odległości do 150 m i może być stosowany w każdych warunkach jazdy (także podczas jazdy z dużą prędkością na autostradzie). W odróżnieniu od systemów laserowych technologia radarowa może być wykorzystywana w trudnych warunkach pogodowych, w tym we mgle i przy obfitych opadach deszczu.
Bezpieczeństwo TRW Automotive radar ACC adaptive cruise control AC100 24 GHz Citroën C4 Picasso Automatic Emergency Braking AEB tempomat adaptacyjny EMP2
0 komentarzy dodaj komentarz