Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), czyli zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
Realizują one między innymi funkcje: automatycznego hamowania awaryjnego, asystenta kontroli prędkości, utrzymania pasa ruchu, wykrywania pieszych oraz identyfikacji znaków drogowych.
Funkcje kompleksowego systemu wspomagania kierowcy wymagające specjalnej diagnostyki i ewentualnie kalibracji
Dla wsparcia profesjonalnych warsztatów w naprawach zaawansowanych podzespołów aktywnego bezpieczeństwa Texa stworzyła kompletną, modułową i wielomarkową ofertę, będącą w stanie odpowiedzieć na wymagania wszystkich warsztatów, w tym także tych specjalizujących się w wymianie szyb, blacharskich i innych serwisów wielomarkowych.
Oferta ta obejmuje:
Narzędzia te umożliwiają precyzyjne przywrócenie poprawnego funkcjonowania systemów ADAS, wykonując kalibracje statyczne i dynamiczne oraz zapewniając pokrycie szerokiej bazy marek pojazdów osobowych i ciężarowych, takich jak: Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Fiat, Jeep, Kia/Hyundai, Honda, Infiniti, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Renault/Smart, Subaru, Toyota, Volkswagen Group, Volvo, Iveco, MAN, Renault Truck, Scania, Volvo Trucks. Oprogramowanie IDC5, dzięki instrukcjom zawartym w kartach pomocy przystosowanych do poszczególnych pojazdów, prowadzi mechanika, krok po kroku, przez wszystkie etapy kalibracji.
Wielofunkcyjny i wielomarkowy RCCS
Jest to opracowany przez firmę Texa kompletny i profesjonalny zestaw do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów. Przeznaczony jest w szczególności dla warsztatów blacharskich, warsztatów specjalizujących się w wymianach szyb oraz dla pozostałych warsztatów wielomarkowych.
RCCS składa się z: solidnego wspornika głównego, wyposażonego w elektrycznie sterowany system regulacji wysokości, którego konstrukcja wyposażona w obrotowe koła umożliwia łatwe przemieszczanie się wewnątrz warsztatu. Belki z ruchomym panelem kalibracyjnym i z mechanizmem umożliwiającym jego swobodne pozycjonowanie wyposażone są w dwa lustra oraz dwa uchwyty z innowacyjnym system natychmiastowego ich sprzęgania z kołem. W skład kompletu wchodzą wskaźniki laserowe i skala stopniowana, które zapewniają maksymalną precyzję podczas ustawiania pojazdu.
To technologicznie zaawansowane rozwiązanie umożliwia pozycjonowanie RCCS z niezwykłą łatwością, bezwzględną dokładnością i z zachowaniem procedur bezpieczeństwa oraz zaleceń poszczególnych producentów pojazdów.
System RCCS może być stosowany w połączeniu z matami bocznymi do kamer 360°, panelem kalibracyjnym do kamer tylnych, urządzeniem do radaru martwego pola. Modułowa budowa RCCS umożliwia warsztatowi swobodny dobór paneli dostosowanych do aktualnych potrzeb.
RCCS jest wszechstronny, ponieważ może być używany w połączeniu z innymi rozwiązaniami do kalibracji radarów i kamer cofania, umożliwiając w ten sposób stworzenie kompletnego rozwiązania zdolnego do obsługi elektronicznych systemów wspomagania kierowcy, takich jak: zapobieganie kolizji tylnej. asystent pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, asystent parkowania, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie martwego pola, system noktowizyjny i kamera 360°.
Zestaw CCS
Dawniej w przypadku pęknięcia lub uszkodzenia szyby przedniej wystarczała jej prosta wymiana. Dzisiaj należy także zadbać o przywrócenie prawidłowych ustawień kamer zintegrowanych z szybą, ponieważ odpowiadają one za konkretne funkcje wsparcia kierowcy.
System CCS (Camera Calibration System) został zaprojektowany tak, aby uzyskać najlepszą kompletację wykorzystywaną stosownie do potrzeb warsztatu. Składa się z solidnego wspornika, na którym umieszczane są panele przeznaczone do obsługi poszczególnych marek pojazdów. Przewidziano także opcjonalne zastosowanie maty z podziałką i dwóch podpór do wyznaczania osi kół za pomocą poziomicy laserowej. Budowa zestawu sprawia, że jest on podstawowym rozwiązaniem, niezwykle prostym w obsłudze i łatwym do przemieszczania, nawet poza warsztatem. Nadaje się szczególnie dla warsztatów, które nie mogą na stałe przeznaczyć w swoich obiektach osobnego stanowiska do kalibracji kamer. Po zakończeniu kalibracji cała konstrukcja może być zdemontowana i przechowywana w dogodnym miejscu.
Panele CAR
Panele te mogą być wykorzystywane zarówno z zestawem RCCS, jak i CCS.
Zestaw ADAS Truck
Również niektóre modele samochodów ciężarowych i dostawczych wymagają zastosowania właściwego sprzętu do prawidłowej kalibracji systemów wspomagania kierowcy, czyli kamer, radarów lub czujników sterujących między innymi pracą aktywnego tempomatu.
Rozwiązanie Texa składa się z paneli do kalibracji przeznaczonych dla poszczególnych marek pojazdów oraz systemu regulacji optycznej, który zawiera poprzeczkę pomiarową oraz laser niezbędny do kontroli poprawnego pozycjonowania pojazdu względem zestawu, a następnie do kalibracji radarów takich producentów, jak: Wabco, TRW i TRW/Knorr.
Zestaw ADAS Truck zawiera również laserowe głowice pomiarowe, laser do regulacji Tempomatu Adaptacyjnego oraz lustro adaptacyjne do radaru Wabco.
Urządzenie diagnostyczne IDC5 prowadzi operatora, krok po kroku, przez wszystkie etapy kalibracji, również wtedy, gdy procedury adaptacyjne wykonywane są na drodze. Aktualizacje ww. systemów dostępne są na: www.texa.com/adas.
0 komentarzy dodaj komentarz