W najbliższych dniach fabrykę firmy Bosch w Reutlingen koło Stuttgartu opuści milionowy czujnik radarowy pracujący na częstotliwości 77 GHz. Elementy takie są wykorzystywane m.in. w systemach bezpieczeństwa samochodu, w których służą do pomiaru odległości od innych pojazdów.
Produkcję czujników Bosch rozpoczął w roku 2013, a więc na milionowy egzemplarz trzeba było czekać 13 lat. Jednak drugi milion zostanie wyprodukowany w ciągu kolejnego roku. Producenci samochodów korzystają z coraz szerszej liczby funkcji wspomagających i w związku z tym rośnie popyt na elementy takie jak czujniki radarowe. Od roku 2014 najwyższą ocenę w testach Euro NCAP (5 gwiazdek) będą mogły otrzymać tylko samochody wyposażone w co najmniej jeden układ wspomagający. Od roku 2016 planowane jest wprowadzenie obowiązkowych układów chroniących pieszych.
Obecnie w firmie Bosch do produkcji seryjnej wchodzi nowy czujnik radarowy średniego zasięgu. Przy porównywalnej wydajności jest on bardziej kompaktowy i znacznie tańszy od swojego poprzednika. Dostępne są wersje czujnika do instalacji z przodu i z tyłu pojazdu. W 2014 roku rozpocznie się wytwarzanie wideoczujnika stereo, który zapewni obraz przestrzenny oraz pomiar odległości w zasięgu do około 50 m. W rezultacie po raz pierwszy przy użyciu tylko jednego czujnika będzie można zrealizować funkcję automatycznego hamowania awaryjnego zapewniającego ochronę pieszym.
W fabrykach Boscha powstaje także trzecia generacja czujników radarowych dalekiego zasięgu LRR3. Zapewniają one kąt detekcji 30 stopni oraz wykonują pomiary w zasięgu do 250 metrów.
Wszystkie czujniki radarowe Boscha korzystają z pasma częstotliwości 77 GHz. W porównaniu z wariantami przystosowanymi do pracy w zakresie 24 GHz odznaczają się one do trzech razy wyższą zdolnością wyróżniania obiektów i wykonują pomiary prędkości oraz odległości z dokładnością od trzech do pięciu razy wyższą.
0 komentarzy dodaj komentarz