strona główna Aktualności Dunlop projektuje wyścigową oponę przyszłości
2013-03-14, ostatnia aktualizacja 2013-03-14 07:33

Dunlop projektuje wyścigową oponę przyszłości

Fot. Dunlop

Fot. Dunlop

Przedstawiciele firmy Dunlop zapowiedzieli, że dostarczą opony dla GreenGT H2 – pierwszego samochodu wyścigowego zasilanego ogniwami wodorowymi, który startuje w Le Mans. Spółka inicjuje jednocześnie cały program rozwoju opon do zasilanych energią elektryczną i wodorem aut wyścigowych nowej generacji.

Inżynierowie Dunlopa zwracają uwagę na trzy główne wyzwania stojące przed projektantami opon wyścigowych. W przypadku takich pojazdów takich jak GreenGT H2 trzeba uwzględniać masę pojazdu, odmienną charakterystykę silnika oraz poprawę w zakresie efektywności paliwowej. Zmiana masy pojazdu oznacza zwiększenie sił przenoszonych przez opony, natomiast odmienna charakterystyka momentu obrotowego wymaga zwiększenia sztywności wzdłużnej opony. Efektywność paliwowa musi zostać zoptymalizowana za sprawą mniejszego oporu toczenia projektowanych opon.

Opory toczenia obniża się stosując mieszanki wytwarzające mniej ciepła oraz optymalizując kształt karkasu. Te same rozwiązania zastosowano również w nowej oponie drogowej Sport BluResponse, debiutującej podczas targów samochodowych  w Genewie.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2