Konieczność użycia siły większej niż zwykle oraz nietypowe hałasy podczas skręcania mogą oznaczać nieszczelność układu kierowniczego. Do takiej sytuacji dochodzi nawet niedługo po wymianie przekładni kierowniczej. Częstym źródłem problemów okazują się gumowe osłony niskiej jakości, które nie przylegają ściśle do przekładni. Również w przypadku drążków kierowniczych dostarczanych przez niektórych producentów średnica uszczelek różni się od tej stosowanej w oryginalnych zamiennikach.
Specjaliści firmy ZF Services przypominają, że używanie części, które nie spełniają standardów producentów oryginalnego wyposażenia może prowadzić do awarii lub przedwczesnego zużycia całego układu kierowniczego. Poza tym ważne jest stosowanie odpowiednich narzędzi i akcesoriów podczas montażu części zamiennych: tylko one zapewniają ochronę układu kierowniczego przed brudem i wilgocią.
Osłony niewłaściwie zamocowane, fot. ZF
Eksperci stanowczo odradzają używania złączek i cybantów w celu naprawy lub dopasowania gumowych osłon, ponieważ może to prowadzić do jeszcze większej nieszczelności oraz przedostawania się brudu i wilgoci. Efektem jest korozja drążka kierowniczego, która wywołuje nieszczelność układu hydraulicznego wewnątrz przekładni. Przekładnia zaczyna przeciekać, głośno pracuje, a układ wspomagania może zupełnie przestać działać. Gdy do tego dojdzie, konieczna będzie wymiana całej przekładni.
Poprawny montaż osłon, fot. ZF
Podczas montażu przekładni kierowniczych marki ZF Parts bez dołączonych osłon polecane są wyłącznie elementy gumowe firmy Lemförder. Zaczepy zapinające osłony powinny być zawsze zakładane przy użyciu odpowiednich narzędzi i zgodnie z instrukcją dostarczoną przez producenta. Specjaliści ZF Services zalecają też nałożenie odrobiny smaru nie zawierającego kwasu na uszczelki przylegające do gumowych osłon przekładni. Zapewni to na długo zabezpieczenie przekładni.
W przypadku montażu przekładni kierowniczej ZF Parts z zamontowanym fabrycznie drążkiem kierowniczym i gumowymi osłonami dodatkowe uszczelnianie nie jest już konieczne. Zestawy takie są oferowane do wielu popularnych marek pojazdów osobowych.
0 komentarzy dodaj komentarz