strona główna Nowości rynkowe Nowa generacja amortyzatorów ZF
2012-11-07, ostatnia aktualizacja 2012-11-07 07:18

Nowa generacja amortyzatorów ZF

Fot. ZF Friedrichshafen

Fot. ZF Friedrichshafen

Firma ZF Friedrichshafen AG opracowała amortyzatory dwururowe z nowym typem zaworu. Jego projektanci wykorzystali nowoczesne metody analizy przepływu cieczy; zawór naprężenia wstępnego czwartej generacji pozwala uzyskać optymalne parametry kierowania pojazdem i zarazem zapewnić wysoki komfort jazdy oraz możliwie najcichszą pracę wszystkich podzespołów.

Nowa technologia zaworu naprężenia wstępnego w amortyzatorach ZF, dostosowująca sztywność sprężyny niezależnie od naprężenia wstępnego, uwzględnia zależność pomiędzy siłą tłumienia a szybkością pracy tłoczyska. Liniowa krzywa charakterystyczna tłumienia oznacza spadek jego siły przy wolnej pracy tłoczyska. Do wolnego przesunięcia tłoka w dół potrzebna jest stosunkowo mała siła. Im szybciej jednak tłok musi poruszyć się w odwrotnym kierunku, tym wymagana siła jest większa. Ponieważ krzywa liniowa może utrudniać utrzymanie właściwego toru jazdy, ustawiana jest odpowiednio stromo, aby tłumienie nie było zbyt "miękkie" przy niskiej prędkości tłoczyska.

Amortyzator ZF

Budowa nowego amortyzatora firmy ZF

W nowych amortyzatorach inżynierowie firmy ZF zastosowali zawór wykorzystujący liniową krzywą charakterystyczną tłumienia oraz naprężenie wstępne. W efekcie nawet przy niskiej prędkości tłoczyska siła tłumienia jest zawsze wystarczająca. Liniowa krzywa charakterystyczna może też zostać odpowiednio "spłaszczona"; zawór naprężenia wstępnego ogranicza wtedy hałas i wibracje podwozia. Poza tym nowy zawór naprężenia wstępnego ma ulepszoną charakterystykę otwarcia oraz może być ustawiony zgodnie z potrzebami klienta – w konfiguracji sportowej lub komfortowej.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2