Dziesiąta runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata WRC odbędzie się na nawierzchniach szutrowych. W celu zmniejszenia prawdopodobieństwa jazdy w deszczu Wales Rally GB został przesunięty z listopada na wrzesień. Imprezę zaplanowano na dni 13-16 września, a wyścig rozpocznie się w Llandudno na północy Walii. Zawodnicy będą jechać na południe i zakończą zmagania w Cardiff. Długie dojazdy pomiędzy odcinkami specjalnymi oraz nawierzchnie o zróżnicowanej przyczepności (zależnej od warunków atmosferycznych) sprawią, że istotna okaże się odpowiednia strategia doboru ogumienia: przesądzają o tym znaczne różnice w osiągach poszczególnych rodzajów mieszanek na suchej i mokrej nawierzchni.
Firma Michelin przygotowała dla wspieranych przez siebie zespołów 1400 opon Michelin Latitude Cross (800 gum typu S1 i 600 opon H1). Każda załoga otrzyma 35 opon – w tym maksymalnie 30 z miękkiej mieszanki i najwyżej 22 z twardej mieszanki. Michelin zapewnia ponadto pełny serwis, za który odpowiada zespół firmowych mechaników, techników i koordynatorów prac warsztatowych.
W deszczu i na mokrej nawierzchni największe szanse na zachowanie dużej przyczepności dają opony z miękkiej mieszanki – Michelin Latitude Cross S1. Na suchej drodze większość zawodników prawdopodobnie wybierze twardsze gumy Michelin Latitude Cross H1.
0 komentarzy dodaj komentarz