strona główna Nowości rynkowe Stacja Robinair AC1234 coraz popularniejsza
2012-09-03, ostatnia aktualizacja 2012-09-03 08:37

Stacja Robinair AC1234 coraz popularniejsza

Fot. Sosnowski

Stacja Robinair AC1234 coraz popularniejsza

Fot. Sosnowski

Firma Sosnowski - wyłączny dystrybutor marki SPX Robinair w Polsce - informuje, że urządzenia Robinair AC 1234-8 oraz AC 1234-7 pojawiły się już w autoryzowanych serwisach i pracują w kilku sieciach dilerskich w Polsce i Europie.

Wprowadzenie do samochodowych układów klimatyzacji nowego czynnika chłodniczego HFO-1234yf stało się faktem już jakiś czas temu. Od kiedy pojawiły się pierwsze wyposażone w niego pojazdy było jasne, że potrzebne będą także nowe urządzenia do ich serwisowania. Jednym z nich jest Robinair AC 1234. Urządzenie to otrzymało pozytywną opinię koncernów samochodowych już w sierpniu 2011 roku i do tej pory ma akceptację następujących producentów:

  • Opel
  • Chevrolet
  • Jaguar
  • Land Rover
  • Hyundai
  • Kia
  • Ford
  • Renault
  • Toyota
  • Mitsubishi
  • Volkswagen
  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Subaru

Nowy czynnik ma bardzo niski współczynnik GWP (Global Warming Potential), określający potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (wynosi on tylko 4 GWP, wobec 1430 GWP dla obecnego czynnika R-134a) i musi być stosowany w układach klimatyzacji wszystkich aut, które uzyskają homologację po 2011 roku. Do końca 2017 roku stary czynnik ma zostać całkowicie wyeliminowany z samochodowych układów klimatyzacji. Jednak z powodu małej dostępności nowego czynnika i szeregu kontrowersji, towarzyszących jego wprowadzeniu, Komisja Europejska wydała dokument uprawniający producentów do stosowania starego czynnika, nawet jeśli auto uzyskało homologację po 2012 roku. Warunkiem jest to, aby instalacja spełniała wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Niektórzy producenci skorzystali z tej możliwości, wprowadzając na rynek identyczne modele, ale raz z nowym czynnikiem w układzie, a raz ze starym (np. Kia cee’d lub Mercedes B). Jednakże od roku 2013 taka sytuacja będzie już niemożliwa i wszystkie nowe auta będą wykorzystywać HFO-1234yf.

Poniżej przedstawiamy listę pojazdów z nowym czynnikiem w układzie, które są obecnie sprzedawane w Polsce i Europie:

  • Mazda CX5
  • Hyundai i30
  • KIA c’eed
  • Mercedes B
  • Lexux GS 250,
  • Lexus GS 450h
  • SUZUKI Swift Sport
  • Subaru XV
  • Toyota Prius+
  • Toyota GT 86
  • Chevrolet Malibu
  • Chevrolet Corvette
  • Range Rover 2013 MY


Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2