Mobilny podgrzewacz indukcyjny firmy Snap-on przeznaczony jest dla warsztatów blacharskich np. do naprawy wgnieceń karoserii (również aluminiowych), usuwania resztek kleju po uszczelkach oraz do warsztatów samochodowych podczas luzowania śrub drążków, wahaczy, przegubów lub piast.
Podgrzewanie jest skuteczną metodą luzowania zapieczonych lub skorodowanych śrub. Używanie palnika czy opalarki przez niedoświadczonego pracownika może skutkować przegrzaniem nagrzewanego elementu, uszkodzeniem części znajdujących się w pobliżu lub zniszczeniem powłoki lakierniczej. Producenci samochodów najczęściej zakazują samodzielnych napraw z wykorzystaniem wysokiej temperatury z obawy o trwałe uszkodzenia pojazdu.
Ewolucja technologii podgrzewania
Gdy urządzenie używane jest do lżejszych prac, umożliwia podgrzewanie
poszczególnych elementów bez wpływu na sąsiednie części
W przeciwieństwie do opalarek lub palników, które nagrzewają samą powierzchnię elementu, podgrzewacz Snap-on H4Pro wykorzystuje zjawisko indukcji i nagrzewa bezpośrednio głębsze warstwy metalowego elementu. Mały rozmiar głowicy podgrzewającej z dwoma końcówkami (kątowa i prosta) ułatwia punktowe podgrzanie elementów w trudno dostępnych miejscach bez ryzyka uszkodzenia przyległych części.
Wstępnie ustawione programy pokazują całkowity czas nagrzewania za pomocą wskaźnika (żółtego paska)
Wygląd i elementy składowe podgrzewacza indukcyjnego Snap-on H4Pro
Podgrzewacz indukcyjny Snap-on H4Pro eliminuje ryzyko uszkodzenia pojazdu. Urządzenie posiada wewnętrzną bazą danych z predefiniowanymi programami nastaw grzania dla konkretnych elementów. Dostępne są programy OEM (proces nagrzewania zaprogramowany zgodnie ze specyfikacją producenta pojazdu) oraz programy ogólne do luzowania śrub drążków, wahaczy, przegubów, piast (proces nagrzewania zaprogramowany na podstawie rzeczywistych testów przeprowadzonych przez inżynierów Snap-on).
Baza procedur OEM zawiera obecnie nastawy temperatur dla grupy Jaguar Land Rover. Baza jest stale rozwijana i wkrótce będą dostępne aktualizacje nastaw zgodnych z procedurami OEM kolejnych producentów.
Panel sterowania mieści 7 przycisków i kolorowy wyświetlacz, a obsługa
oraz wybór ustawień manualnych lub programowych są całkowicie intuicyjne
Porównanie mapy cieplnej drążka kierowniczego po nagrzaniu z użyciem
predefiniowanego programu ogólnego, z mapą cieplną drążka nagrzanego
w trybie manualnym z maksymalną mocą
Dzięki interfejsowi sterowania możliwe jest również ręczne sterowanie mocą i czasem grzania lub wykorzystanie unikalnych programów aplikacyjnych. Najważniejsze w kontrolowaniu mocy i czasu nagrzewania jest unikanie przegrzania, ponieważ zbyt wysoka temperatura pogarsza właściwości wytrzymałościowe materiałów ze stali stopowych. W trybie manualnym istnieje możliwość zapisania do pięciu własnych ustawień (moc i czas grzania).
Obsługa Snap-on H4Pro jest bardzo prosta. Urządzenie wyposażono w 7-przyciskową klawiaturę i duży kolorowy wyświetlacz 5”. Można je również doposażyć o dodatkowy moduł chłodzący, który wydłuża maksymalny czas grzania elementu oraz skraca czas oczekiwania pomiędzy kolejnymi cyklami pracy.
0 komentarzy dodaj komentarz