Opel Insignia jest obecnie dostępny z turbodoładowanym silnikiem 1.4 LPG ecoFLEX, przystosowanym do eksploatacji skroplonego propan-butanu (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej flagowego Opla.
Insignia LPG ecoFLEX rozwija moc 140 KM, zużywając 7,6 litra gazu na 100 km i emitując przy tym 124 gramy CO2 na kilometr. Odmiana ta jest oferowana w cenie od 100.550 złotych. W porównaniu z identycznym samochodem, wyposażonym w silnik benzynowy 1.4 (5,7 l/100 km), zatankowanie czterodrzwiowej Insigni z instalacją LPG jest o prawie 40% tańsze. Zasięg samochodu na paliwie gazowym wynosi 500 kilometrów, ale po zatankowaniu benzyny rośnie do 1700 kilometrów. Zawór umożliwiający tankowanie LPG znajduje się tuż obok tradycyjnego wlewu paliwa. Opel dołącza do wyposażenia zestaw końcówek do dyszy dystrybutora, umożliwiających bezproblemowe tankowanie gazu w całej Europie.
Na potrzeby wersji zasilanej gazem inżynierowie Opla wzmocnili zawory i gniazda zaworowe oraz zoptymalizowali moduł sterowania silnikiem. Zbiornik gazu, o użytecznej pojemności 42 litrów, został zamontowany we wnęce koła zapasowego, co nie spowodowało zmniejszenia bagażnika. Kierowca dokonuje wyboru paliwa za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Zasilanie gazem jest sygnalizowane diodą, która gaśnie po przełączeniu w tryb zasilania benzyną. Na uwagę zasługuje przyjazny dla użytkownika wskaźnik poziomu paliwa, który jednocześnie podaje informację o stanie gazu i benzyny.
0 komentarzy dodaj komentarz