Wykonana z gumy osłona ochronna jest bardzo ważnym elementem układów kierowniczego i zawieszenia. To właśnie ona zabezpiecza przegub kulowy przed działaniem czynników zewnętrznych, więc specjaliści firmy Delphi radzą, aby w przypadku jej uszkodzenia wymieniać cały przegub kulowy.
Jeżeli nastąpiło rozerwanie lub pęknięcie gumowej osłony (bądź gdy nie ma jej w ogóle) należy liczyć się z tym, że doszło do uszkodzenia gniazda i przegubu kulowego. Z tego z kolei wynika, że przegub może się rozłączyć – i nie zabezpieczy przed tym prosta wymiana gumowej osłony na nową. Bezpieczeństwo jazdy zagwarantuje tylko wymiana całego przegubu kulowego. Taka operacja może zapobiec przedwczesnej awarii lub ewentualnemu unieważnieniu gwarancji.
Dokonując tylko wymiany gumowej osłony ryzykujemy, że w elementach przegubu pozostaną agresywne substancje, na działanie których przegub był narażony gdy pracował bez osłony. Przyspieszy to rdzewienie i uszkodzenie elementu. Przeguby kulowe są ponadto projektowane tak, że do prawidłowego działania wymagają właściwego nasmarowania. Uszkodzona osłona nie zdoła zatrzymać substancji smarującej – zostanie ona wypłukana wodą, wyschnie lub trafią do niej zanieczyszczenia takie jak kurz albo piasek.
Przegub kulowy 1.jpg: Gumowa osłona marki Delphi.
Przegub kulowy 2.jpg: Uszkodzona gumowa osłona.
Przegub kulowy 3.jpg: Po lewej: cześć układu kierowniczego zniszczona na skutek braku gumowej osłony. Po prawej: nowy element.
0 komentarzy dodaj komentarz