Firma TRW Automotive rozpocznie w swoich brazylijskich zakładach produkcję układów elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS, Electric Power Steering). Układy będą wytwarzane w fabryce w Limeirii. Uruchomienie linii produkcyjnej wiąże się z inwestycjami w nowoczesny sprzęt i powierzchnię produkcyjną; powstające systemy EPS trafią do odbiorców w Ameryce Południowej.
W ciągu ostatnich 18 miesięcy firma TRW zainstalowała sprzęt do produkcji ręcznych przekładni oraz układów wspomagania kolumny kierowniczej (Column Drive). Docelowo fabryka ma wytwarzać 400 tysięcy układów EPS rocznie, zatrudniając kolejnych 170 inżynierów i innych pracowników pomocniczych.
TRW wytwarza dwa rodzaje systemów elektrycznego wspomagania kierownicy, stosowane w samochodach ze wszystkimi typami płyt podłogowych. W obu przypadkach energia elektryczna jest pobierana tylko wtedy, gdy trzeba skorzystać ze wspomagania kierownicy. Pierwszy system to układ montowany na kolumnie kierowniczej, zaś drugi jest instalowany na przekładni kierowniczej (siła wspomagająca jest doprowadzana do listwy zębatej poprzez pasek zębaty i przekładnię kulkową). Oba warianty pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa oraz ograniczyć emisję dwutlenku węgla bardziej niż tradycyjne, hydrauliczne układy wspomagania. Według przedstawicieli TRW spalanie paliwa spada w granicach 0,3 – 0,4 litra na 100 kilometrów, a emisja dwutlenku węgla zmniejsza się o 7 – 8 gramów na kilometr.
0 komentarzy dodaj komentarz