Nowe opony letnie firmy Michelin – Primacy 3 – zaprojektowano z myślą o zapewnieniu dużej przyczepności we wszystkich warunkach bez zwiększania zużycia paliwa i ograniczania trwałości. Inżynierowie koncernu przez trzy lata współpracowali z naukowcami z Uniwersytetu Drezdeńskiego, którzy stwierdzili, że to hamowanie jest głównym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo jazdy.
Konstruktorzy skoncentrowali się więc na poprawie przyczepności. Opony zapewniają bezpieczeństwo tylko wtedy, gdy utrzymują stały kontakt z suchą lub mokrą nawierzchnią. W ogumieniu Primacy 3 przyczepność poprawia się dzięki zastosowaniu unikatowej mieszanki gumy, składającej się z elastomerów, środka wzmacniającego na bazie krzemionki i żywicowych substancji zmiękczających. Odpowiednie ich proporcje gwarantują też wysoką trwałość.
Nowy jest także wzór bieżnika z samoblokującymi się lamelami. Podczas intensywnego hamowania cała powierzchnia klocków bieżnika przylega do podłoża. Podpory przylegające do klocków zapobiegają ich odkształceniu się, co daje większą siłę hamowania i przekłada się na krótszą drogę do zatrzymania auta. Lamele produkuje się z zastosowaniem technologii pozwalającej na zmniejszenie ich szerokości do zaledwie 0,2 milimetra. Takie elementy są dwa lub trzy razy węższe od lameli w bieżnikach opon zimowych.
Michelin zlecił przebadanie opon Primacy 3 dwóm niezależnym centrom testowym: TÜV SÜD Automotive i IDIADA. Obydwa ośrodki stwierdziły, że gumy zapewniają skuteczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni oraz gwarantują przyczepność na zakrętach na mokrej nawierzchni.
Podczas hamowania na suchej nawierzchni (od prędkości 100 km/h do pełnego zatrzymania) droga hamowania na oponach Primacy 3 była o 2,2 metra krótsza od drogi hamowania pojazdów wyposażonych w opony czterech konkurencyjnych marek. Na nawierzchni mokrej przy hamowaniu od 80 km/h droga hamowania była o 1,5 metra krótsza niż w przypadku konkurencji.
Opony Primacy 3 są produkowane w 38 rozmiarach (symbole prędkości: H, V, W, Y; profil: od 65 do 45; średnica osadzenia: od 15 do 18 cali). Ogumienie tego typu jest oryginalnie montowane w samochodach takich jak Ford Mondeo, Audi A6, Volvo V60 Hybrid, Renault Clio 4, VW Golf VII, BMW 5 i Mercedes (klasa S).
0 komentarzy dodaj komentarz