W październiku europejskie fabryki koncernu Exide Technologies opuścił dwuipółmilionowy akumulator do pojazdów mikrohybrydowych. Produkowane przez firmę akumulatory kwasowo-ołowiowe są wykorzystywane w pojazdach wyposażonych w system Start-Stop, którego zadaniem jest zmniejszenie zużycia paliwa oraz ograniczenie emisji dwutlenku węgla.
Exide Technologies był pierwszym dostawcą akumulatorów do pojazdów z systemem Start-Stop. W 2004 roku produkowane przez firmę akumulatory w technologii AGM (Absorbent Glass Mat) trafiły do Citroena C3. Exide był także pionierem w dziedzinie akumulatorów w technologii ECM (Enhanced Cycling Mat), wykorzystywanych do zasilania pojazdów z systemem Start-Stop. Od 2009 roku są one wytwarzane w fabrykach we Włoszech i w Hiszpanii. Akumulatory w technologii AGM i ECM stosuje 10 europejskich producentów aut.
Obecnie Exide jest w Europie drugim co do wielkości dostawcą akumulatorów do pojazdów z systemem Start-Stop. Koncern podwoił produkcję w porównaniu z rokiem 2010 i zamierza zainwestować w fabryki kolejne kolejne 80 milionów dolarów: akumulatory będą wytwarzane w czterech zakładach.
Europejski przemysł motoryzacyjny musi stosować się do restrykcyjnych norm emisji dwutlenku węgla i właśnie z tej przyczyny ważne są proekologiczne technologie. Do roku 2015 nowe auta osobowe muszą ograniczyć emisję dwutlenku węgla do 130 gramów na kilometr (oraz do 95 gramów na kilometr do roku 2020). Już od 2012 roku producenci pojazdów będą musieli spełniać normy w co najmniej 60 procentach. Podobne regulacje są opracowywane także dla samochodów dostawczych.
Nowoczesne akumulatory kwasowo-ołowiowe umożliwiają przyjęcie wysokiego ładunku, co jest istotne dla zasilania systemu Start-Stop, hamowania regeneracyjnego, inteligentnego alternatora oraz innych zaawansowanych funkcji układu napędowego. Wszystko to pozwala zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i zużycie paliwa. Zarówno akumulatory w technologii AGM, jak i ECM podlegają pełnemu recyklingowi.
W Polsce do koncernu Exide Technologies należy marka Centra. Poznańska fabryka jest jednym z czterech zakładów Exide w Europie i wytwarza co roku prawie cztery miliony akumulatorów dla klientów z państw UE oraz Europy Środkowo-Wschodniej.
0 komentarzy dodaj komentarz