Firma Bosch po raz kolejny była partnerem zespołów Audi Sport i Peugeot Sport uczestniczących w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Od 2006 roku zwyciężają w nim samochody z silnikami wysokoprężnymi, wyposażone w układy wtryskowe Boscha.
W tegorocznej, 79. edycji wyścigu zwyciężył Audi R 18 TDI nr 2 z załogą w składzie Benoit Treluyer, Marcel Fassler i Andre Lotterer. Bosch jest partnerem w pracach rozwojowych nowego modelu Audi R18 TDI. Dostarcza też do samochodu cały układu wtryskowy typu Common Rail, złożony z pompy wysokociśnieniowej, wtryskiwaczy, szyny wysokociśnieniowej oraz specjalnie zaprojektowanego sterownika. Dziełem wydziału Bosch Motorsport jest też rozrusznik, alternator, system rejestracji danych pojazdu oraz system telemetryczny, który w trakcie jazdy przekazuje zespołowi wszystkie dane na temat auta.
Zespół Audi Sport z samochodami wyposażonymi w diesle zwyciężał w wyścigu Le Mans w latach 2006–2008 oraz w roku 2010. Przed dwunastoma miesiącami modele Audi R15 TDI zajęły trzy pierwsze miejsca; każdy samochód korzystał z technologii Boscha.
W wyścigu Le Mans wziął udział także zespól Peugeot Sport – triumfator z roku 2009. Pojazdy typu 908 zastąpiły poprzedni model 908 HDi FAP. Załoga Peugeota 908 nr 9 dojechała do mety 15 sekund po kierowcach grupy Audi. Również w tym przypadku Bosch jest partnerem rozwojowym zespołu wyścigowego i dostawcą pompy wysokociśnieniowej, wtryskiwaczy oraz szyny wysokociśnieniowej. Dodatkowo Bosch Motorsport dostarcza moduł Piezo Driver Box (do elektronicznego sterowania wtryskiwaczami piezoelektrycznymi), system sterowania ciśnieniem w szynie, rozrusznik i alternator.
0 komentarzy dodaj komentarz