Rozwój konstrukcji samochodowych nadwozi i zmieniające się kryteria opłacalności ich powypadkowych napraw wywierają bezpośredni wpływ na rodzaj sprzętu używanego przez warsztaty o takiej specjalizacji. W związku z tym poprosiliśmy głównych polskich dystrybutorów systemów blacharskich o charakterystyki ich aktualnych ofert i uzyskaliśmy zamieszczone tu wypowiedzi.
Jesteśmy autoryzowanym importerem urządzeń blacharskich amerykańskiej firmy Blackhawk. Firma oferuje cały asortyment urządzeń do napraw samochodów osobowych, dostawczych, wszelkich ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalnych. Systemy naprawcze firmy Blackhawk, takie jak: zestawy podłogowe Korek i Mitek oraz ramy zintegrowane z podnośnikami: Postlift, Power Pro, Multirack, wyznaczają kierunki rozwoju technologii blacharskiej. System pomiarowy Shark w wersji SH9.14 zasługuje na szczególną uwagę.
Shark jest komputerowym przyrządem ultradźwiękowym, skonstruowanym specjalnie dla potrzeb motoryzacji. Określa on w czasie rzeczywistym położenie elementów nadwozia względem trójosiowego układu współrzędnych. Umożliwia analizowanie pozycji wielu punktów charakterystycznych, a także bardzo dokładne monitorowanie ich przemieszczeń pod wpływem przyłożonej siły prostującej odkształcenia powypadkowe. Do pomiarów wykorzystano w nim układ rejestrujący parametry rozchodzenia się fali ultradźwiękowej od punktu pomiarowego samochodu do mikrofonów umieszczonych na belce pomiarowej urządzenia, co umożliwia uproszczenie skomplikowanej procedury pomiaru trójosiowego do prostych czynności, łatwych do wykonania przez wstępnie przeszkolony personel warsztatowy.
Użytkownik urządzeń pomiarowych Blackhawk dostęp do aktualnej bazy danych może uzyskać w postaci abonamentu kwartalnego na płytach CD/DVD albo w postaci plików dotyczących konkretnego samochodu, wysyłanych pocztą elektroniczną.
Oferowane przez nas systemy naprawcze wykorzystują różne układy przenoszenia sił powstajacych podczas naprawy przez prowadnice podłogowe (Korek), kotwy punktowe (Mitek), albo też konstrukcję ramy (PL 10, MiniPost, Multirack 2000 i Korek w wersji z podnośnikiem). W urządzeniach tych do wywierania sił prostujących (do 10 T) służą dozery lub układy wektorowe. Przykład odmiennej konstrukcji to Power Pro 1001 – rama najazdowa z wieżami.
Nasi klienci zainteresowani są obecnie wdrażaniem nowoczesnych technologii, umożliwiających zwiększenie efektywności napraw: skracaniem czasu napraw i upraszczaniem czynności pomocniczych technologii. Dlatego oferujemy im najnowszy sprzęt spawalniczo-zgrzewalniczy, szybko mocujące uchwyty, komputerowe monitorowanie naprawy z trójwymiarową wizualizacją, wydajniejszą hydraulikę siłową, a przede wszystkim – fachową wiedzę z zakresu ich zastosowania w nowoczesnym serwisie.
Jako generalny przedstawiciel w Polsce szwedzkiej firmy Car-o-Liner oferujemy elektroniczne systemy pomiarowe Car-o-Tronic (modele Classic, Vision i Vision X3), umożliwiające pomiar usytuowania wszystkich punktów bazowych nadwozia i podwozia pojazdu bez demontażu jego podzespołów. Są to urządzenia niezależne, niewymagające poziomowania i mogące współpracować ze wszystkimi rodzajami ram naprawczych. Komunikacja pomiędzy ich zespołem pomiarowym a częścią komputerową odbywa się bezprzewodowo za pomocą technologii Bluetooth. Na bazę danych, aktualizowaną kwartalnie na CD, składają się obecnie karty pomiarowe ponad 14 000 samochodów wszystkich światowych marek.
Najnowszym systemem naprawczym firmy Car-o-Liner jest rama Quick 42 przeznaczona do napraw samochodów osobowych i niewielkich dostawczych o masie poniżej 3000 kg. Zapewnia pracę efektywną, prostą i wygodną dzięki swym walorom ergonomicznym. Ma konstrukcję przystosowaną do współczesnych nadwozi wykonanych z blach o podwyższonej i wysokiej wytrzymałości, umożliwiając ich szybkie naprawy nawet w przypadku poważnych i skomplikowanych uszkodzeń. Daje się łatwo przemieszczać w obrębie warsztatu. Podnośnik i urządzenia ciągnące sterowane są pilotem.
Podobne przeznaczenie i zalety mają też inne dostępne w naszej ofercie systemy tego samego producenta:
Z urządzeniami tymi kompatybilne są nie tylko dozery (z przesuwem dookoła obwodu ramy), lecz także opcjonalne układy wektorowe.
Jesteśmy producentem urządzeń naprawczych: Herkules Strong i Herkules Truck oraz pomiarowych: Compact i Master Liner 2.
Uniwersalna rama naprawcza Herkules Strong pozwala na naprawę wszystkich samochodów osobowych, terenowych oraz niewielkich dostawczych. Wyposażona jest w szybko mocowaną wieżę ciągnącą z siłownikiem 120 KN, skracającą do minimum czas przygotowań do naprawy.
System Herkules Truck służy do napraw ram ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, przyczep, naczep, autobusów, a nawet pojazdów szynowych.
Oferujemy urządzenia pomiarowe mechaniczne typu Commpact oraz elektroniczno-komputerowe Master Liner 2.
Mechaniczne urządzenie pomiarowe może być wspomagane specjalnie do tego stworzonym oprogramowaniem. System komputerowy oparty jest na zasadzie pomiaru elektroniczną głowicą, z której sygnał przesyłany jest do komputera sterującego i dokonującego obliczeń. W komputerze zainstalowana jest baza danych wymiarów porównawczych z możliwością jej bieżącego aktualizowania online. Możliwy jest również pomiar symetrii punktów bazowych.
Stale wprowadzane modyfikacje oferowanego przez nas sprzętu służą przede wszystkim skracaniu czasu wykonywania prac w warsztatach naprawy nadwozi i ram samochodowych.
Nasza firma wprowadza na polski rynek urządzenia amerykańskiej marki Chief Automotive Technologies przeznaczone do pomiarów i napraw samochodów osobowych, dostawczych, terenowych i ciężarowych do 3,5 T.
Oferujemy elektroniczny, laserowy system pomiarowy, zdolny do współpracy z wszystkimi ramami naprawczymi – także innych producentów. Umożliwia on dokładną obserwację równoczesnego przemieszczania się wielu punktów podwozia i nadwozia podczas naprawy pojazdu. Może on także być stosowany oddzielnie do szybkiej diagnozy stanu podwozia i nadwozia samochodu na stacjach kontroli pojazdów.
Nasze urządzenie naprawcze to rama platformowa z najazdami, dająca nieograniczone możliwości mocowania pojazdów. Do wywierania sił prostujących służą niezależne kolumny obrotowe, przemieszczane dowolnie wokół całej ramy. Standardowe wyposażenie stanowią dwie takie kolumny o sile 10 T każda, lecz opcjonalnie ich liczbę można zwiększyć do pięciu. Wartość siły ciągnięcia stale kontrolowana jest wskaźnikami.
Baza danych obejmuje niemal wszystkie marki europejskie, amerykańskie i azjatyckie. Jej aktualizacja za pomocą płyt DVD lub online odbywa się dwa razy w roku, przy czym przez pierwsze dwa lata bezpłatnie.
W związku ze zmieniającymi się potrzebami klientów, producent usprawnił konstrukcję ramy, umożliwiając rampowy najazd i ustawienie optymalnej wysokości roboczej siłownikami hydraulicznymi. Udoskonalenia polegające na zwiększeniu dokładności i szybkości pracy dotyczyły też elektronicznego systemu pomiarowego.
0 komentarzy dodaj komentarz