Podczas odbywających się w miniony weekend (28 i 29 maja) targów Moto Nostalgia firma Bosch pokazała kilka zabytkowych podzespołów nierozłącznie związanych z historią motoryzacji i własną – przypomnijmy, że niemieckie przedsiębiorstwo obchodzi w tym roku 125. rocznicę powstania.
Na stoisku Boscha pojawił się zatem iskrownik wysokiego napięcia typu HdH z roku 1902, służący do zapalania w silniku mieszanki paliwowo-powietrznej. Po raz pierwszy zaprezentowano go na Wystawie Paryskiej w 1902 roku. Rok później element trafił pod maskę Mercedesa Camille Jenatzego, który wygrał w czwartym wyścigu o Puchar Gordona Bennetta.
Kolejnym podzespołem na wystawie był rozrusznik elektryczny Boscha (typ ROI 1.1/12) z roku 1914. Ten model stosowano nie tylko w samochodach, lecz również w silnikach stacjonarnych, lotniczych i montowanych w łodziach motorowych.
Pompa wtryskowa Boscha do silników wysokoprężnych typu 2P7/10 (rok 1927) to następny eksponat pokazany w Warszawie Nie zabrakło i pompy wtryskowej do zasilania silników benzynowych (typ PE S6 KL70/120 R11, rok 1963). Była to jedna z pierwszych pomp wtryskowych do silników benzynowych, która znalazła zastosowanie w samochodach Mercedesa.
0 komentarzy dodaj komentarz