Konkurs "International Engine of the Year 2011" okazał się bardzo udany dla silnika TwinAir produkowanego przez należącą do Grupy Fiata spółkę Fiat Powertrain. Jurorzy uznali go za najlepszą jednostkę w kategorii pojemności poniżej 1000 centymetrów sześciennych i przyznali silnikowi tytuł "Międzynarodowego Silnika Roku 2011" ("International Engine of the Year 2011"). Oprócz tego wyróżnienia - najwyższego we konkursie - TwinAir został ogłoszony najlepszym nowym silnikiem ("Best New Engine 2011") oraz najbardziej ekologiczną jednostką napędową ("Best Green Engine 2011").
Otrzymane tytuły to dodatek do nagrody „Best New Engine 2010”; zdobył ją w zeszłym roku silnik 1.4 MultiAir Turbo.
Jednostki Turbo dysponujące mocą 85 KM są montowane w modelu Fiat 500/500C. Niebawem pojawią się też w nowej Lancii Ypsilon. Silnik TwinAir już niedługo zadebiutuje również w wersji wolnossącej (o mocy 65 KM) oraz w kolejnym, silniejszym niż dotychczasowe, wydaniu Turbo (105 KM). Ostatni wariant będzie rekordowy gdy chodzi o uzyskiwany stosunek mocy do pojemności skokowej: wartość ta wyniesie 120 KM/litr. Pojawi się też ekologiczna wersja silnika (Turbo bi-fuel) o mocy 80 koni mechanicznych. Wszystkie silniki z rodziny TwinAir korzystają z technologii MultiAir usprawniającej zarządzanie zaworami dolotowymi, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla.
0 komentarzy dodaj komentarz