Firma Castrol zleciła badania dotyczące zachowań kobiet za kierownicą. Z wypełnionych ankiet wynika, że panie dobrze się czują za kierownicą – twierdzi odpowiedzialny za badanie Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Dla większości kobiet jazda samochodem to przede wszystkim samodzielność (74%) i odpowiedzialność (69%). Dla sporej części płci pięknej kojarzy się ona także z wolnością (60%) i radością (50%). Niemal połowie respondentek prowadzenie samochodu kojarzy się z bezpieczeństwem, a tylko co dziesiątej ze stresem i zagrożeniem.
Nieprawdą jest, jakoby kolor samochodu okazywał się dla pań najważniejszy. Najbardziej cenioną cechą pojazdu jest jego niezawodność i bezawaryjność – mówi prawie dwie trzecie zmotoryzowanych kobiet. W dalszej kolejności wymieniano wielkość auta (39%), wygląd zewnętrzny i wyposażenie (po 32%) oraz markę (29%). Także opowieści o kobietach poprawiających za kierownicą makijaż i wysyłających SMS-y można włożyć między bajki: aż 79% pań twierdzi, że nigdy lub bardzo rzadko poprawia makijaż w samochodzie, a 78% nigdy lub bardzo rzadko wysyła bądź odczytuje wiadomości SMS.
Duża część ankietowanych potrafi samodzielnie tankować paliwo (95%), dolać płynu do spryskiwaczy (81%), skorzystać z myjni (79%) i sprawdzić poziom oleju (67%). Część kobiet (43%) przy tej ostatniej czynności prosi jednak o pomoc członka rodziny lub przyjaciela. Najwięcej problemów sprawia kobietom wymiana żarówki (nie potrafi tego zrobić 59% ankietowanych), zmiana koła (54%) i sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego (49%).
Polki uważają, że jeżdżą bezpiecznie (87%) i dbają o swój samochód (79%). Prawie połowa badanych lubi szybką jazdę, a blisko 60% uważa, że zna się na podstawowych parametrach technicznych. Zdecydowana większość kobiet stosuje się do ograniczeń prędkości, przepuszcza przechodniów na pasach i zwraca uwagę na to, aby pasażerowie na tylnym siedzeniu mieli zapięte pasy. Ponad dwie trzecie badanych twierdzi też, że jeździ ekonomicznie.
Kobiety przykładają wagę do marki oleju, paliwa i opon. Najbardziej rozpoznawalną marką olejową okazał się Castrol (znało go 88% ankietowanych). Kolejne miejsca zajęły Mobil (84%) i Lotos (82%). Castrol jest także najbardziej popularną marką w autach użytkowanych przez panie: 28% uczestniczek ankiety deklaruje, że używa oleju Castrol, 23% – Mobil. Tylko co piąta z ankietowanych pań nie potrafiła określić podać marki oleju, jaki stosuje w swoim samochodzie.
Badanie przeprowadzono z inicjatywy firm Castrol i SEAT. Zastosowano metodę wywiadów internetowych (CAWI), w których wzięło udział 327 zmotoryzowanych kobiet w wieku 30-54 lat. Wśród badanych 77% ma samochód do własnej dyspozycji, a pozostałe korzystają z auta z inną osobą. Ponad dwie trzecie ankietowanych jeździ samochodem codziennie lub prawie codziennie.
0 komentarzy dodaj komentarz