Pierwsza konferencja Truck&Serwis odbyła się przy okazji Targów Techniki Motoryzacyjnej w 2014 roku. Tegoroczne spotkanie specjalistów z dziedziny serwisowania i napraw konstrukcji samochodów ciężarowych organizowanej przez Instytut Technologii Karoserii (ITK) zostało zorganizowane 25 października w Pile. Partnerem technologicznym wydarzenia była firma Herkules Auto-Technika – dostawca technologii diagnostycznych i naprawczych dla serwisów pojazdów użytkowych.
Konferencja została podzielona na dwa bloki: teoretyczny i prezentację podstawowych technologii napraw konstrukcji pojazdów użytkowych. Blok prezentacji zorganizowano w hotelu Arche, a pokazy technologii – w autoryzowanym serwisie Mercedes Benz należącym do Grupy Gibas.
Udział w konferencji wzięli zarówno eksperci z branży serwisowania pojazdów, jak i przedstawiciele serwisów naprawczych. Dodatkowym wzbogaceniem tematyki prezentacji było wystąpienie przedstawiciela kancelarii prawnej zajmującej się optymalizacja zysków z napraw wykonywanych na zlecenie firm ubezpieczeniowych. Poza tym część teoretyczna dotyczyła technologii oraz kluczowych aspektów związanych z organizacją serwisów samochodów użytkowych, optymalizacji procesu likwidacji szkód komunikacyjnych, urządzeń i organizacji technologii napraw powypadkowych i diagnostyki pojazdów, systemów napraw kabin samochodów użytkowych oraz systemów i technologii zabezpieczania antykorozyjnego, oraz pokryć lakierniczych w pojazdach użytkowych. Ciekawie wypadła prezentacja przedstawiciela Politechniki Bydgoskiej, której tematem był wpływ kolizji pojazdu na parametry mechaniczne pojazdów oraz nowe metody badania zakresu uszkodzeń.
Prelegentami na II Konferencji truck&serwis byli: Sławomir Zwalich – prowadzący firmę projektowo-doradczą Koncept Serwis, Bogusław Raatz – autor książek i artykułów z dziedziny technologii serwisowania pojazdów, prowadzący firmę Herkules Auto-Technika, Sławomir Gołąb – właściciel wzorcowego warsztatu blacharsko-lakierniczego AAColor, audytor serwisów, współzałożyciel sekcji blacharsko-lakierniczej przy Polskiej Izbie Motoryzacji, dr inż. Tomasz Kałaczyński – pracownik Politechniki Bydgoskiej, współautor specjalności Samochody i ciągniki na studiach II stopnia na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, Piotr Ziegert – specjalista w dziedzinie technologii lakierniczych dla samochodów osobowych, użytkowych i przemysłowych związany z marką Kansai Helios, Marek Czarnigowski – radca prawny specjalizujący się w rozwiązaniach prawnych związanych ze zwiększeniem efektywności podczas likwidacji szkód komunikacyjnych.
W części prezentacyjnej Sławomir Zawalich z firmy Koncept Serwis zwrócił wymienił najczęściej popełnianie błędy przez inwestorów oraz projektantów podczas planowania, projektowania i budowy serwisów pojazdów użytkowych. Przedstawiciele firmy Herkules zademonstrowali najnowsze głowice do pomiaru geometrii układu jezdnego oraz ram nośnych pojazdów użytkowych i przekonywali, że nowoczesna diagnostyka uszkodzeń pojazdów może pozwolić na zwiększenie zysków serwisu. Dr inż. Kałaczyński z Politechniki Bydgoskiej prezentował zagadnienia związane z analizą modalną elementów karoserii i ram pojazdów nową metodą, nad którą pracuje jego uczelnia. Docelowo metoda ta pozwoli na określanie stopnia uszkodzenia elementu podczas kolizji lub eksploatacji, a tym samym – jego przydatności do dalszego użytkowania po naprawie lub konieczności wymiany. Piotr Ziegert z firmy Kansai Helios zaprezentował metody zabezpieczania antykorozyjnego w procesach fabrycznych podczas produkcji pojazdów.
Ostatnim punktem konferencji była prezentacja przeprowadzona przez Krzysztofa Raatza z Centrum Szkoleniowego Herkules, dotycząca urządzeń i systemów do napraw z serii Truck System. Zaprezentowano urządzenia do napraw ram ciągników i naczep oraz urządzeń do prostowania kabin pojazdów, podkreślając ich uniwersalność i możliwość różnorodnej konfiguracji w zależności od specyfiki zastosowania. Pokazano również kompletny system do pomiarów geometrii układu jezdnego Truck Exam z możliwością sterowania smartfonem, tabletem lub z komputera przenośnego oraz urządzenie do kontroli kształtu ram z możliwością tworzenia protokołów pomiarowych. Nie zabrakło również demonstracji wyposażenia przeznaczonego do prac pomocniczych, jak podgrzewaczy indukcyjnych, zgrzewarek, urządzeń spawalniczych oraz innych narzędzi do napraw powypadkowych, w tym najwyższej klasy zgrzewarek inwerterowych francuskiej firmy GYS.
Organizatorzy II Konferencji Truck&Serwis mają nadzieję, że stanie się ona działaniem cyklicznym i niebawem odbędzie się jej kolejna edycja.
0 komentarzy dodaj komentarz