Marka Ferodo oferuje w swojej gamie produktów specjalne klocki hamulcowe do samochodów elektrycznych i hybrydowych. Takie wyszczególnienie jest zasadnie, ponieważ charakterystyka eksploatacji tych pojazdów różni się od eksploatacji samochodów spalinowych – technicznie to zupełnie inna klasa i ma odrębne wymagania, także wobec układu hamulcowego.
Różnice dla układu hamulcowego wynikają m.in. z wyższej masy pojazdu związanej z zabudową akumulatorów, ponadto samochody hybrydowe i elektryczne hamują głównie silnikiem, w związku z czym klocki hamulcowe aktywowane są okazjonalnie – zwykle w końcowej fazie hamowania albo podczas hamowania intensywnego lub w sytuacjach zagrożenia stłuczką lub wypadkiem.
Mniejsze zużycie eksploatacyjne klocków hamulcowych oznacza, że będą wymieniane rzadziej, a tym samym muszą mieć większą wytrzymałość na upływ czasu.
Inną ważną dla układu hamulcowego różnicą między samochodem spalinowym a elektrycznym jest niski poziom hałasu – w takim otoczeniu ewentualne piski lub szumy klocków są odbierane jako szczególnie nieprzyjemne, a zatem konstruktorzy musieli poradzić sobie także z takim wyzwaniem.
Klocki hamulcowe Ferodo wykonane w technologii Eco-Friction® zostały od podstaw opracowane z myślą o samochodach elektrycznych i hybrydowych, a następnie przeszły z powodzeniem długotrwałe testy laboratoryjne i drogowe. Producent zadbał też o to, by ich produkcja była ekologiczna, a pyły generowane podczas zużywania się i ścierania występowały w ograniczonej ilości i nie miały szkodliwego wpływu na otoczenie.
Oferta ekologicznych klocków hamulcowych Ferodo do pojazdów elektrycznych zapewnia pokrycie ponad 95% modeli. Klocki hamulcowe wykonane w technologii Eco-Friction® są montowane jako oryginalne wyposażenie do pojazdów: Audi, BMW, Hondy, Jaguara, Porsche, Tesli, VW i wielu innych.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz