Rok 2010 był dla firmy Michelin rokiem silnego wzrostu, wzmożonej elastyczności produkcyjnej i marż utrzymanych na wysokim poziomie.
Spójrzmy jednak na liczby - sprzedaż netto wzrosła o 20,8% do 17,9 miliarda euro, a wypracowany zysk operacyjny wyniósł 1695 milionów euro z marżą operacyjną na poziomie 9,5%. Firma wkroczyła też w nową fazę dynamicznego wzrostu, wspieraną bezprecedensowym programem nakładów inwestycyjnych i ambicją podniesienia wolumenu sprzedaży w 2011 r. o co najmniej 6,5%.
Dzięki sprawnej polityce cenowej w obliczu rosnących cen surowców udało się utrzymać produktywność i dyscyplinę kosztów. Uzyskana też została nadwyżka wolnych środków pieniężnych pomimo: ostrego wzrostu popytu, znacznych nakładów inwestycyjnych i przedpłat na plan emerytalny.
0 komentarzy dodaj komentarz