Specjalizująca się w dziedzinie filtracji i zarządzania termicznego Grupa UFI Filters prezentuje pełną gamę filtrów kabinowych, które chronią przed kurzem, sadzą, bakteriami, pyłkami i innymi zanieczyszczeniami wewnątrz pojazdu. Poprzez doświadczenie w badaniach i rozwoju nowych materiałów, firma opracowała na bazie FormulaUFI.Stratiflex różne rodzaje mediów do filtrów kabinowych, zapewniających wysoką skuteczność filtracji, odporność na wilgoć i neutralizację mikroorganizmów. Są to tradycyjne filtry przeciwpyłkowe, filtry z węglem aktywnym oraz filtry antybakteryjne z gamy UFI Filters Argentium®.
Katalog UFI Filters zawiera obecnie ponad 700 referencji filtrów kabinowych, w tym 607 do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, oraz 111 do ciężarówek drogowych i terenowych, obejmujących ponad 19 000 zastosowań. W ostatnich latach oferta UFI Filters znacznie się powiększyła i pokrywa obecnie ponad 98,5% samochodów na europejskich drogach.
363 filtrów przeciwpyłkowych z medium wykonanym z włókniny syntetycznej zatrzymuje ponad 90% cząstek o średnicy większej niż 2,5 μm, takich jak pył PM10, zanieczyszczenia i pyłki. Filtry przeciwpyłkowe UFI są oznaczone w katalogu kodem początkowym 53.
196 referencji filtrów węglowych obejmuje filtry z medium wykonanym z włókniny połączonej z węglem aktywnym, pochłaniającym gazy i zapachy oraz blokującym zanieczyszczenia przemysłowe i rolnicze, takie jak niebezpieczne NOX, SO2, NH3 i LZO. Filtry węglowe UFI zapewniają większą ochronę pojazdu i są oznaczone w katalogu kodem początkowym 54.
UFI Filters oferuje również 159 wyjątkowych filtrów UFI Argentium® o właściwościach antybakteryjnych. Innowacyjne medium filtracyjne składa się z trzech warstw: strukturalnej, absorpcyjnej i antybakteryjnej, zawierającej cząsteczki srebra. Biocyd Biomaster na bazie srebra, testowany zgodnie z normą ISO 22196:2011, może ograniczenia powstawania bakterii nawet o 99%. Filtry Argentium® UFI są oznaczone w katalogu kodem początkowym 34.
Stężenie pyłu w atmosferze i występowanie różnego rodzaju szkodliwych cząstek, takich jak PM10 i PM2,5, zależy od warunków pogodowych i obszaru geograficznego. Ich obecność może być nawet sześciokrotnie wyższa wewnątrz pojazdu, ze względu na efekt „tunelu” tworzący się w układzie wentylacji. Skutkami pogorszenia jakości powietrza podczas jazdy są: alergie, bóle gardła, kichanie, brak koncentracji oraz ograniczona widoczność spowodowana gromadzeniem się pary wodnej na szybach. Grupa UFI Filters zaleca regularną wymianę filtra kabinowego co 5 000 km, a na obszarach szczególnie zanieczyszczonych nawet w krótszych odstępach czasu, lub najpóźniej co 6-12 miesięcy.
0 komentarzy dodaj komentarz