Firma UFI Filters zaprezentowała innowacyjny filtr powietrza Multitube na pierwszy montaż do nowego hybrydowego supersamochodu Lamborghini Temerario. Temerario to przełomowy model Lamborghini, ponieważ zrezygnowano w nim ze stosowanego dotychczas historycznego silnika V10, na rzecz nowatorskiego silnika V8, wyposażonego w dwie turbosprężarki i trzy napędy elektryczne.
Tak wyrafinowany system wymaga zaawansowanego technologicznie rozwiązania do filtracji powietrza w silniku. Innowacyjny airbox UFI Multitube został wybrany do tego samochodu, ponieważ spełnia najwyższe wymagania producenta.
UFI Multitube wykorzystuje opatentowaną strukturę rurową zamiast tradycyjnego panelowego filtra powietrza. Specjalny kształt materiału filtracyjnego, wykonanego w 100% z hydrofobowych włókien syntetycznych, zapewnia wysoką wydajność filtracji wynoszącą od 98,5 do 98,8%.
Pozostałe cechy charakterystyczne technologii Multitube to geometryczna elastyczność i zmniejszone wymiary filtra. Struktura wkładu umożliwia umieszczenie rurek w różnych pozycjach, tj. równolegle, szeregowo lub zgodnie z daną geometrią, średnicą i długością, które są wymagane przez producenta pojazdu w kwestii położenia filtra.
Multitube pozwala zmniejszyć zajmowaną przestrzeń nawet o 50% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami panelowymi, a przy tym nie obniża wyjątkowej wydajności filtracji. Kolejnym ważnym aspektem technologii Multitube jest kształt filtra. Optymalizuje on dynamikę przepływu powietrza, ponieważ liniowy przepływ przez strukturę zmniejsza opór powietrza samochodu.
Ulepszona dynamika przepływu umożliwiła umieszczenie filtra - który, ze względów estetycznych, posiada czarny materiał filtrujący - w nadkolu Lamborghini Temerario. Jak pokazały wyniki badań aerodynamicznych, w ten sposób można zwiększyć obciążenie pionowe i zrezygnować z dużego tylnego skrzydła.
Dynamika przepływu powietrza w filtrze Multitube minimalizuje również straty ciśnienia i energii, gwarantując wzrost mocy cieplnej silnika, co zmniejsza zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń.
UFI Multitube przeszedł również test DIN53438 (według standardu ISO), który określa stopień spalania materiałów, otrzymując najwyższą możliwą klasyfikację (F1).
0 komentarzy dodaj komentarz