Fot. GasShow
Coraz częściej producenci samochodów oferują modele przystosowane fabrycznie do zasilania gazowego
Pod względem liczby samochodów zasilanych LPG Polska należy do europejskiej czołówki, zajmując drugie miejsce za Turcją, a przed Włochami. Jednak napęd CNG jest u nas wciąż jeszcze zjawiskiem marginalnym.
Obecnie po polskich drogach jeździ ponad 2,5 mln pojazdów zasilanych gazem skroplonym LPG. Sieć dystrybucji sprężonego gazu ziemnego CNG (bardzo popularnego np. w Niemczech) rozwija się w Polsce bardzo wolno, co wpływa na znikome zainteresowanie klientów tym rodzajem paliwa alternatywnego. W kilku miastach korzysta z niego komunikacja publiczna, są też nieliczni odbiorcy indywidualni, ale wkrótce i ten sektor musi się przebudzić, ponieważ CNG to paliwo jeszcze tańsze niż LPG, a wielu producentów samochodów oferuje już ich wersje przystosowane fabrycznie do tego rodzaju zasilania. Zamiar bardziej intensywnego inwestowania w sieć stacji paliw CNG sygnalizuje też nieoficjalnie państwowy potentat gazowy, czyli PGNiG.
Międzynarodowe Targi GasShow 2011
Odbędą się w dniach 11-12 marca w Warszawskim Centrum Wystawienniczym EXPO XXI jako druga edycja imprezy organizowanej pod tą nazwą. Wcześniej, od roku 1997, działały w Polsce Targi Forum Gazowe, zastąpione teraz nową, atrakcyjniejszą formułą. Podczas GasShow 2010 ok. 80 firm z Polski i Europy zaprezentowało w ciągu dwóch dni swoje oferty ok. 5000 zwiedzających, wśród których najbardziej znaczący odsetek stanowili właściciele warsztatów samochodowych i kierowcy. Targi GasShow z racji wielkości polskiego rynku i korzystnego położenia geograficznego stanowią największą imprezę tej branży w Europie.
Zakres tematyczny targów koncentruje się w 3 głównych działach:
W tym roku ze względu na największą wśród targowych gości grupę właścicieli warsztatów samochodowych organizatorzy postanowili stworzyć czwarty dział tematyczny pod nazwą Strefa Nowoczesny Warsztat. W nim swoje oferty prezentować będą firmy kompleksowo wyposażające, zaopatrujące i świadczące usługi dla warsztatów samochodowych. Znajdą się tam m.in. stoiska dostawców: autokosmetyków i chemii samochodowej, materiałów i środków eksploatacyjnych, olejów, środków smarnych i płynów eksploatacyjnych, części zamiennych, akcesoriów i gadżetów samochodowych, systemów informatycznych i oprogramowania wspomagającego zarządzanie warsztatem. Przewidziany jest również udział dystrybutorów aut i salonów samochodowych.
Ważne dla wystawców i zwiedzających
Tegoroczne targi będą w porównaniu z poprzednią ich edycją dwukrotnie większe pod względem liczby wystawców. Swój udział potwierdziło już ponad 140 firm z całego świata. Wśród nich dominują producenci i dystrybutorzy samochodowych instalacji LPG i CNG (w tym również układów do silników wysokoprężnych) z całego świata oraz firmy kompleksowo wyposażające i zaopatrujące warsztaty samochodowe.
Wielu z nich zaprezentuje swoją ofertę w Polsce po raz pierwszy, np. firmy z Australii i Korei Południowej.
Ogromny, ustabilizowany polski rynek LPG oraz korzystna lokalizacja geograficzna sprawiają, że nasze targi chętnie zwiedzają przedstawiciele branży z całego świata, w tym m.in. z Włoch, Turcji, Holandii, Niemiec, Czech, Słowacji, Litwy, Ukrainy, Rosji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Albanii, USA, a także krajów Ameryki Południowej oraz Azji.
Obecnie organizatorzy dysponują jeszcze ostatnimi wolnymi stoiskami. Najniższa cena 1 m kw. powierzchni wystawienniczej wynosi 99 EUR. Warszawskie Centrum Wystawiennicze EXPO XXI, czyli największy obiekt targowy stolicy, zlokalizowane jest w pobliżu Śródmieścia Warszawy. Plan dojazdu można znaleźć na stronie: www.expoxxi.pl
Wstęp dla zwiedzających jest całkowicie bezpłatny przez 2 dni targów: 11 i 12 marca, od. 9.00 do 17.00.
Patronem Medialnym imprezy organizowanej przez ECP Communications jest miesięcznik "Autonaprawa". Więcej informacji na temat warunków uczestnictwa znaleźć można na stronie: www.gasshow.pl.
Zdjęcia poniżej: Motoryzacja oparta na paliwach gazowych tworzy wobec tej tradycyjnej rynek
alternatywny z szerokim spektrum wyboru: od pojazdów miejskich, przez luksusowe, do wyczynowych
0 komentarzy dodaj komentarz