Najnowsze kompaktowe samochody typu crossover SUV marki Volvo XC40 będą wyposażone w adaptacyjne układy tłumienia drgań marki Monroe.
W układach tych zastosowano ciągle zmienną semi-aktywną (CVSA2) technologię zawieszeń firmy Tenneco. Jest ona wykorzystywana w ponad 40 modelach pojazdów. Układy CVSA2 nieustannie rozpoznają warunki panujące na drodze oraz warunki prowadzenia pojazdu i dostosowują do nich w czasie rzeczywistym charakterystykę zawieszenia. Każdy amortyzator jest połączony z centralnym elektronicznym modułem sterującym (ECU), który zmienia poziom wytłumiania drgań co 10 milisekund (bazując na danych z czujników monitorujących przyspieszenia w układzie koła, przemieszczanie się nadwozia oraz kąt skrętu).
Układy CVSA2 były projektowane z myślą o samochodach sportowych; ich najnowsza generacja została zaadaptowana do zastosowań w pojazdach typu SUV. Moduły narożne CVSA2 mają zintegrowane jarzma aluminiowe i mogą być instalowane ze sprężynami zwojowymi (jak w przypadku pojazdów klasy G) lub ze sprężynami pneumatycznymi.
Tenneco dostarcza też układy zawieszenia do SUV-ów Jaguar E-PACE. Systemy CVSA stały się częścią dynamicznego systemu kontroli stabilności w pojazdach Jaguar Land Rover. Do modeli Jaguara E-PACE firma Tenneco produkuje przednie kolumny i tylne amortyzatory. Powstają one w zakładach w Gliwicach oraz Hodkovicach. Układy zawieszenia CVSA pochodzą z hiszpańskiego zakładu w Ermua.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz