Silnik V6 ESL ma sześć cylindrów, 211 KM mocy oraz jeden pasek rozrządu długości trzech metrów. Z ostatniego powodu eksperci firmy SKF wybrali tę jednostkę do demonstrowania pracy układu rozrządu.
Jednostka napędowa V6 ESL została opracowana wspólnie przez firmę Renault i koncern PSA w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku. Francuskie V6 napędzało zarówno konwencjonalne modele samochodów (takie jak Renault Safrane i Espace, Citroeny C5 i C6 oraz Peugeoty 406, 407, 605 i 807), jak i unikatowe pojazdy Renault Avantime czy Clio V6.
Silnik wyróżnia nie tylko rekordowo długi pasek rozrządu, który z technicznego punktu widzenia poza długością nie różni się od innych pasków. Łącznie pasek rozrządu i pasek napędu osprzętu obiegają aż 15 ułożyskowanych elementów: koła pasowe wałków rozrządu, rolki prowadzące oraz napinające, pompę wody, alternator oraz kompresor klimatyzacji. Jednostka napędowa jest całkowicie aluminiowa, włącznie z głowicami i podporami wału korbowego.
Osadzony na specjalnej ramie silnik V6 ESL został zaprezentowany po raz pierwszy w czasie wystawy ProfiAuto Show w czerwcu 2017 roku.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz