strona główna Aktualności Układy Continentala w BMW i8
2015-05-11, ostatnia aktualizacja 2015-05-11 06:00

Układy Continentala w BMW i8

Fot. Continental

Fot. Continental

Continental dostarcza ponad 50 różnego rodzaju podzespołów i układów do hybrydowego samochodu sportowego BMW i8.

Jednym z systemów Continentala wykorzystanych w BMW i8 jest wydajna turbosprężarka trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1,5 litra montowanego w modelach z napędem na tylną oś. Specjalnie z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym został też opracowany układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid. W trakcie hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, którą doładowywany jest akumulator.

W BMW i8 wykorzystano również system bezpieczeństwa biernego SATellite (PPS pSAT), pierwotnie stworzony z myślą o bezpieczeństwie pieszych. W odróżnieniu od układów stosowanych w innych pojazdach, w BMW i8 sygnał wykrywany przez system PPS pSAT w przypadku zderzenia czołowego odłącza akumulator wysokiego napięcia, dzięki czemu chroni pasażerów (oraz służby ratunkowe).

Kolejnym elementem wyposażenia auta dostarczonym przez Continentala jest precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Zwiększa on żywotność ogumienia, zapewnia optymalne właściwości jezdne i parametry hamowania, a nawet przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

W skład wyposażenia BMW i8 wchodzą również: wyprodukowana przez Continentala folia Beneron do zabezpieczania nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2