2014-08-29, ostatnia aktualizacja 2014-08-29 06:08

Norma Euro 6

Norma emisji spalin Euro 6 jest kolejną z serii dyrektyw emisyjnych wydanych przez Unię Europejską. Wraz z jej wprowadzeniem samochody z silnikami Diesla staną się tak czyste jak auta benzynowe.

Od 1 września 2014 roku nowe samochody z silnikiem wysokoprężnym będą mogły emitować jedynie 80 miligramów tlenków azotu na kilometr. Dotychczas dozwolona wartość wynosiła 180 miligramów na kilometr. Natomiast od 1 stycznia 2015 roku wszystkie nowo wyprodukowane samochody będą musiały spełniać normę emisji Euro 6.

Od czasu wprowadzenia normy Euro 1 w roku 1993 emisje w ruchu drogowym uległy znacznemu ograniczeniu. Od 1990 roku emisję cząstek stałych w samochodach z silnikami Diesla ograniczono o około 99%.

Porównywalne modele aut spełniające wymagania normy Euro 6 mają zwykle podobne ceny jak warianty zgodne z normą Euro 5. Zdarza się, że modele spełniające wymagania nowej normy są dostępne z dodatkowymi pakietami wyposażenia, które podnoszą cenę (np. z inną skrzynią biegów lub innym ogumieniem). Po odjęciu ceny tych dodatków nie ma obecnie znaczących różnic w przypadku modeli zgodnych z normą Euro 6.

Samochody z silnikami Diesla wymagają odpowiednio dostosowanego układu oczyszczania spalin, który pozwala im osiągać emisje niższe od wartości granicznych przewidzianych w normie Euro 6. W przypadku pojazdu o masie do 1700 kg wymagania normy pomaga spełnić niedrogi katalizator zasobnikowy NOx. Dla cięższych pojazdów jedynym rozwiązaniem jest katalizator SCR z dodatkowym środkiem redukcyjnym AdBlue, produkowany przez dział Diesel Systems w spółce Robert Bosch. W tym systemie dodawany jest środek AdBlue, który jest bezwonnym roztworem mocznika. Roztwór wchodzi w reakcję ze spalinami i przekształca tlenki azotu w nieszkodliwy azot i parę wodną.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2