Od początku lat dziewięćdziesiątych firma Gates produkuje napędy paskowe typu "hot oil" do zastosowań przemysłowych: generatorów, kosiarek do trawy i pomp wodnych.
Wraz z postępem technologii tego rodzaju układy zaczęto wykorzystywać zamiast tradycyjnych systemów łańcuchowych w silnikach samochodowych do napędzania wałków rozrządu, wału korbowego oraz pompy oleju.
W 2008 roku Ford zmodyfikował układu przeniesienia napędu pomiędzy wałem korbowym a pompą paliwa w silniku 1.8l diesel Common Rail. Łańcuch wraz z kołem zębatym zastąpiono paskiem pracującym w oleju; nazwano go paskiem typu "hot oil". System ten trafił do 3-cylindrowego silnika Ford 1.0 Eco boost oraz 3-cylindrej jednostki EB koncernu PSA. Został też zastosowany w układzie napędu pompy silników Volkswagena 1.6 i 2.0 TDI Common Rail.
Na etapie projektowania pasków Gates współpracuje z producentami samochodów. Najnowsze silniki kompaktowe zajmują mniej miejsca i są znacznie lżejsze od starszych modeli: już obecnie jednostki z technologią "hot oil" mieszczą się na kartce papieru formatu A4.
Pasek "hot oil" musi być odporny na działanie różnego rodzaju olejów i dodatków stosowanych w silnikach oraz działać w szerokim zakresie warunków roboczych i temperatur. Materiały, z których są wytwarzane paski poddaje się badaniom statycznym w temperaturach do +150 stopni Celsjusza lub w temperaturze wrzenia w określonych przedziałach czasu.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz