Pierwszym samochodem wyprodukowanym w Polsce był CWS T-1 (1927–1931). Jego konstruktorzy chcieli zbudować duży pojazd dostosowany do polskich warunków drogowych. Produkowano m.in. modele o nadwoziu "torpedo" i limuzyny typu "kareta".
Ludwik Rożniakowski zrekonstruował samochód z popularnym w latach dwudziestych nadwoziem "torpedo". Na stalowej ramie montowano drewniany szkielet, do którego przytwierdzano stalowe poszycie. Odtworzenie linii nadwozia na podstawie zachowanej nikłej dokumentacji (kilka rysunków i fotografii) było poważnym wyzwaniem. Prace blacharskie przebiegały bez problemów; wiele czasu trzeba było natomiast poświęcić na studiowanie zachowanej dokumentacji, aby jak najdokładniej odtworzyć nadwozie samochodu.
Konieczne było także wykonanie różnych elementów pojazdu, w tym:
Więcej informacji o przedsięwzięciu zamieszczono na stronie www.cwst1.koon.pl.
Zabytkowy CWS T-1
0 komentarzy dodaj komentarz