Zaprezentowany na targach samochodowych w Genewie samochód LaFerrari to pierwszy pojazd ze stajni Maranello wyposażony w napęd hybrydowo-elektryczny HY-KERS. Do jego rozwoju przyczynia się firma Magneti Marelli, która dostarcza producentowi silniki elektryczne i elementy do zarządzania i sterowania elektroniką.
System HY-KERS zastosowany w LaFerrari ma łączną moc 963 KM. Całość składa się z 800-konnego, wolnossącego silnika spalinowego V12 o pojemności 6,3 l (napędzanego benzyną) oraz części elektrycznej opracowanej przez firmę Magneti Marelli. Ten ostatni podsystem jest złożony z dwóch silników elektrycznych (jednego głównego i jednego dla układów pomocniczych), które razem osiągają moc maksymalną 120 kW (163 KM).
Dwa silniki elektryczne Magneti Marelli są sterowane dwoma połączonymi falownikami. Pierwszy silnik zapewnia pojazdowi napęd i odzyskuje energię kinetyczną podczas hamowania (magazynując energię w akumulatorach litowych); drugi silnik, współpracujący z jednostką spalinową, wytwarza energię elektryczną wykorzystywaną do zachowania stałego poziomu naładowania akumulatorów litowych oraz potrzebną do zapewnienia energii standardowym układom pojazdu (takim jak oświetlenie).
Magneti Marelli dostarcza konstruktorom LaFerrari również w systemy oświetlenia (światła przednie Bi-Xenon, światła tylne LED), układ przeniesienia napędu i elektronikę (z 10 jednostkami sterującymi funkcjami pojazdu takimi jak oświetlenie przednie, komputer pokładowy, siłownik elektryczny kolektora dolotowego itp.). LaFerrari używa systemu Superlift opracowanego przez Magneti Marelli, który dzięki siłownikom hydraulicznym podnosi pojazd i umożliwia mu pokonywanie progów zwalniających i innych przeszkód na drodze.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz