strona główna Nowości rynkowe Układ ESP dla segmentu premium
2012-09-07, ostatnia aktualizacja 2012-09-07 08:44

Układ ESP dla segmentu premium

Fot. Bosch

Układ ESP dla segmentu premium

Fot. Bosch

Bosch wprowadza na rynek nową, wyjątkowo wydajną wersję ESP. Jej zastosowanie sprawia, że jazda autem jest bezpieczniejsza i bardziej komfortowa.

Bosch jako pierwszy producent wprowadził do seryjnej produkcji elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy i stale go rozwija. Podstawowa wersja ESP 9 oferuje kompleksową ochronę w sytuacjach krytycznych, wersja plus umożliwia dodatkowo realizację popularnych funkcji wspomagających: od układu wspomagania jazdy na wzniesieniach Hill Hold Control, aż po układy adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop&Go. Natomiast wersja ESP 9 premium oferuje wszystkie możliwe układy wspomagania: asystenta pasa ruchu, asystenta hamowania awaryjnego, inteligentny tempomat, ale także funkcje poprawiające bezpieczeństwo i komfort jazdy, jak np. indywidualny dla każdego z kół rozkład momentu obrotowego. O rodzaju funkcji i zakresie ingerencji lub wspomagania decydują producenci samochodów, nadając określonym markom i modelom indywidualny charakter.

Najważniejszym elementem nowej odmiany układu jest bardzo wydajna pompa powrotna, która pracuje cicho i bezwibracyjnie. Podczas gdy aktualne układy stabilizacji toru jazdy wykorzystują dwa elementy tłoczące, w ESP 9 zintegrowanych jest w sumie sześć tłoków, które gwarantują bardzo szybki i równomierny wzrost ciśnienia – zarówno przy wysokich, jak i niskich ciśnieniach. Dzięki temu układ może szybko i efektywnie reagować, nie dopuszczając do sytuacji krytycznych, ale także łagodnie interweniować, co jest pożądane w funkcjach takich jak automatyczne hamowanie na suchej nawierzchni, czy też układ adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości ACC z funkcją Stop&Go. Pomocne są tutaj dwa dodatkowe czujniki ciśnienia, umieszczone w agregacie hydraulicznym. Ze względu na charakterystykę pracy pompy na karoserię jest przenoszone mniej drgań, co praktycznie eliminuje powstawanie odgłosów i wibracji na pedale hamulca.

Pomimo wzrostu funkcjonalności układ ESP 9 premium jest mniejszy i o ok. 800g lżejszy od swojego poprzednika. W ten sposób firma Bosch pomaga producentom pojazdów w realizacji ważnego celu, jakim jest obniżanie wagi nowych modeli. Nowa wersja odznacza się również dłuższą żywotnością, dzięki zastosowaniu udoskonalonej pompy powrotnej.



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2