Inżynierowie firmy Bosch zatrudnieni w wydziale Security Systems zintegrowali kamery typu PTZ (Pan-Tilt-Zoom, obróć-pochyl-powiększ) z serii MIC 550 z system MG Squared Lowering. Takie połączenie pozwala prowadzić skuteczny monitoring dróg oraz ułatwia instalację i konserwację urządzeń.
Efektem zastosowania systemu MG Squared Lowering jest możliwość montowania kamer MIC 550 na stelażu i poruszania ich w pionie. Mechanizm opuszczania i podnoszenia kamer jest zazwyczaj wykorzystywany w inteligentnych systemach transportu oraz w instalacjach służących do ochrony granic obiektów. Jego zastosowanie przynosi również dobre wyniki w systemach dozoru ruchu drogowego.
Osprzęt składający się na system MG Squared pozwala zamontować kamery w najodpowiedniejszym miejscu – nie trzeba martwić się o to, czy urządzenie zostanie zainstalowane na optymalnej wysokości, ponieważ można je przesuwać w dół i w górę.
Kamery z serii MIC mają rozdzielczość 550 linii TV i zapewniają zoom optyczny o wartości 36x lub 28x. Urządzenia zostały przygotowane do pracy w trudnych warunkach. Ich płaskie szybki oraz wytrzymałe silikonowe wycieraczki pozwalają na dokładną rejestrację obrazu nawet podczas opadów atmosferycznych. Obudowa urządzeń spełnia wymogi dla klasy ochrony IP 68/NEMA 6P i gwarantuje całkowite zabezpieczenie kamery przed pyłem i wodą bez konieczności zapewnienia nadciśnienia w jej wnętrzu. Kolejną zaletą kamer z serii MIC jest odporność na wiatr wiejący z prędkością do 209 km/h (pojedyncze podmuchy wiatru mogą dochodzić nawet do prędkości 290 km/h). Urządzenia wytrzymują także wstrząsy, w których przeciążenia sięgają 20g i wibracje przy przeciążeniach do 2g. Wymienione cechy przydają się podczas monitorowania dróg.
Dzięki systemowi MG Squared Lowering instalacja i konserwacja kamer serii MIC może być prowadzona z poziomu ziemi. Eliminuje to konieczność stosowania podnośników, pachołków drogowych oraz bardzo uciążliwego dla kierowców wyłączania pasów ruchu. Wszystko to skutkuje znaczną oszczędnością pieniędzy oraz zwiększa bezpieczeństwo prowadzonych prac. Znikają także ograniczenia związane z wysokością projektowanej instalacji – lokalizacja stelaża i kamery nie jest bowiem zależna od możliwości dojazdu i wysokości podnośnika.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie Boscha wynika, że zastosowanie kamer MIC zintegrowanych z systemem MG Squared Lowering skutkuje sięgającymi od 80 do 92 procent oszczędnościami na kosztach dozoru wizyjnego. Ograniczenie wydatków wynika z wydłużenia okresu eksploatacji kamer MIC 550 – urządzenia zamontowane na stelażach są w stanie wytrzymać najtrudniejsze warunki, z jakimi można się spotkać przy dozorze wizyjnym dróg i autostrad.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz