ZF Aftermarket
Kampanię Mobility UPTIME omawiał Michał Głażewski, dyr. ds. zarządzania siecią warsztatową i zespołem technicznym ZF Aftermarket
Odbyła się pierwsza regionalna konferencja dla warsztatów członkowskich konceptu ZF [pro]Service. Podczas niej przedstawiono strategię rozwoju na najbliższe lata oraz zaprezentowano nową ofertę produktów i usług.
Kluczowymi tematami prezentacji na eksperckich panelach były: kampania Mobility UPTIME, nowe cyfrowe narzędzia w ramach rozwiązania ZF [pro]Diagnostics, wsparcie warsztatów w regionie Krajów Bałtyckich i powstanie Centrum Szkoleniowego ZF Aftermarket na Łotwie oraz rozszerzenie oferty produktowej, m.in. o przekładnię do samochodów ciężarowych ZF 8 AP Powerline.
Koncept ZF [pro]Service prowadzi swoją działalność od września 2023 r. i zrzesza około 230 warsztatów serwisujących pojazdy użytkowe w Polsce, krajach Nordyckich i Bałtyckich. W dniach 11-13 marca 2025 r. zorganizowano w Iławie konferencję dla warsztatów członkowskich, aby przedstawić strategię rozwoju konceptu na najbliższe lata, zaprezentować nową ofertę produktów i usług oraz podziękować za dotychczasową współpracę i zaufanie.
Potrzeby warsztatów pojazdów użytkowych
Nadrzędnym celem działalności konceptu ZF [pro]Service jest wsparcie rozwojowe, edukacyjne i biznesowe warsztatów, które obsługują pojazdy ciężarowe, przyczepy, naczepy i autobusy oraz wykorzystujące w codziennej pracy produkty marek ZF Aftermarket: ZF, LEMFÖRDER, SACHS, TRW i WABCO. Oprócz szerokiego portfolio produktów i usług, firma dostarcza właścicielom i pracownikom takich warsztatów narzędzia umożliwiające poszerzanie kompetencji oraz profesjonalną wiedzę techniczną.
Pierwsza Konferencja Konceptu ZF [pro]Service stworzyła warunki do osobistych kontaktów, rozmów o współpracy i podsumowań dotychczasowych osiągnięć oraz przedstawienia strategicznychj kierunków rozwoju na najbliższe lata.
Mobility UPTIME
Jednym z kluczowych tematów paneli eksperckich była kampania Mobility UPTIME o której mówił mówił Michał Głażewski, dyrektor ds. zarządzania siecią warsztatową i zespołem technicznym ZF Aftermarket: - Kładziemy ogromny nacisk na zapewnienie warsztatom dostępu do narzędzi i rozwiązań, które wyeliminują przestoje pojazdów. Wdrażamy je już od lat poprzez dostarczanie najwyższej jakości produktów i usług, które teraz przekładają się na jeszcze bardziej kompleksową strategię wsparcia warsztatów. Nasza globalna kampania, prowadzona pod hasłem "UPTIME - wspólnie maksymalizujemy mobilność“ skupia się na zapewnieniu warsztatom zrzeszonym w koncepcie ZF [pro]Service jeszcze lepszej wydajności i optymalizacji świadczonych usług serwisowych. Jednym z kluczowych elementów tej strategii na najbliższe lata jest poszerzenie zakresu szkoleń teoretycznych i praktycznych oraz dopasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb konkretnych rynków, na których operują nasi Klienci. Jesteśmy przekonani, że uruchomienie kolejnego po Kozerkach, Kopenhadze i Göteborgu, nowego centrum szkoleniowego w łotewskiej Rydze, wesprze tę strategię i wzmocni naszą współpracę z warsztatami w tym regionie Europy.
Portfolio produktów i innowacje technologiczne
ZF jest wiodącym, globalnym dostawcą technologii i usług dla samochodów ciężarowych, przyczep, naczep i autobusów, a poprzez dywizję ZF Aftermarket oferuje bogate portfolio produktów dla tych pojazdów - do układu hamulcowego, napędowego i kierowniczego oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, systemy kontroli stabilności, kamery i czujniki radarowe.
Firma zaprezentowała wyjątkową nowość, w pełni automatyczną, 8-biegową skrzynię do samochodów ciężarowych - ZF 8 AP Powerline. Ta przekładnia o kompaktowej konstrukcji pozwala na bezproblemową instalację oraz jest wyposażona w innowacyjny konwerter momentu obrotowego. Mając także na uwadze wymagania środowiskowe, została skonstruowana tak by zoptymalizować zużycie paliwa i zmniejszyć emisję CO2.
Eksperci ZF Aftermarket podkreślali wielkie znaczenie regeneracji fabrycznej w kontekście strategii zrównoważonego rozwoju. Części zamienne po regeneracji mogą mieć pełną funkcjonalność nowego produktu, a czas gwarancji jest równy lub dłuższy w stosunku do nowo zakupionej części. Regeneracja fabryczna części sprzyja redukcji emisji CO2 oraz oszczędności energii i surowców w całym łańcuchu dostaw, a dla warsztatów proces logistyki zwrotnej jest szybki i wydajny.
W ramach oferty e-mobilności dla pojazdów użytkowych, zaprezentowano także najnowsze produkty i rozwiązania technologiczne ADAS, wspierające kierowców podczas jazdy.
Nowoczesna diagnostyka
Najnowsze rozwiązania diagnostyczne, które ZF Aftermarket oferuje w ramach gamy usług ZF [pro]DIagnosics to: ZF Scan, ZF MultiScan oraz ZF Bus Connect. ZF [pro]Diagnostics to kompleksowe rozwiązanie diagnostyczne dla pojazdów osobowych, użytkowych oraz maszyn budowlanych i segmentu off-highway. ZF Scan do produktów i systemów ZF zastępuje poprzednią generację narzędzi diagnostycznych. Natomiast ZF MultiScan wspiera diagnostykę ponad 60 innych marek i 35 tys. systemów, także w zaawansowanych funkcjach takich jak kalibracja ADAS. Z kolei w ramach usługi ZF Bus Connect, właściciele flot mogą skorzystać z rozwiązań cyfrowych do zarządzania flotą autobusową, pozwalających na optymalizację kosztów eksploatacji, lepsze zarządzanie gwarancjami oraz zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. Dzięki modelowi subskrypcji i regularnym aktualizacjom, ZF [pro]Diagnostics zapewnia nowoczesne i elastyczne wsparcie dla warsztatów, dopasowane do ich bieżących potrzeb diagnostycznych.
Rozszerzanie zakresu wsparcia
ZF Aftermarket rozszerza zakres wsparcia dla członków konceptu w module ZF Driveline, zapewniając dostęp do pełnego zakresu wiedzy dotyczącej skrzyń biegów w pojazdach użytkowych. W ramach nowego modułu warsztaty mogą skorzystać z kluczowych zasobów, takich jak narzędzia specjalistyczne, dokumentacja techniczna oraz zaawansowane szkolenia. Firma chce zapewniać najwyższą jakość napraw, dając warsztatom dostęp do modułu trzeciego, co oznacza nie tylko dostarczanie części zamiennych i wiedzy technicznej, ale także kompleksowe wsparcie serwisowe.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz