strona główna Wyposażenie Możliwości stanowiska do diagnostyki alternatorów
2024-04-10, ostatnia aktualizacja 2024-04-10 12:00

Możliwości stanowiska do diagnostyki alternatorów

Urządzenie diagnostyczne M0025

Fot. AS-PL

Urządzenie diagnostyczne M0025

Testery do diagnostyki alternatorów służą do sprawdzania ich sprawności. Do przeprowadzenia procesu diagnostyki alternator należy wymontować z pojazdu.

Produkt o numerze M0025 wykonuje szybką i dokładną diagnostykę alternatorów i nie wymaga konieczności użycia dodatkowych przyrządów pomiarowych. Stanowisko diagnostycznie pozwala testować alternatory pod obciążeniem do 50 A, ma niewielkie wymiary i może być wykorzystywane w punktach napraw, firmach zajmujących się serwisowaniem pojazdów oraz regeneracją lub naprawą alternatorów. Stanowisko posiada bazę danych alternatorów. Zasilane jest z domowej sieci jednofazowej 230 V i umożliwia płynną regulację obrotów alternatora oraz prądu obciążenia. Może pracować całodobowo. Urządzenie posiada wbudowaną funkcję automatycznego testowania i możliwość wydruku testu (np. na drukarce Bluetooth). Diagnostyka alternatora może odbywać się także w trybie ręcznym.

Stanowisko wyposażone jest w zestaw przewodów do podłączenia do złącza (regulatora napięcia) alternatora i adapter dodatni klemy alternatora.

Diagnostyka przeprowadzana jest w oparciu o kryteria:

  • napięcie;
  • natężenie;
  • obroty;
  • funkcje regulatora.

Dla alternatorów COM:

  • ID;
  • protokół;
  • prędkość komunikacji;
  • typ protokołu LIN;
  • błędy autodiagnozy regulatora.

Rodzaje testowanych alternatorów:
12 V – L/FR, SIG, RLO, RVC, C Korea, P-D, COM (LIN, BSS), C Japan, Valeo „I-Stars”,
24 V – L/FR, COM (LIN), I-ELOOP.

Przewody diagnostyczne podłącza się do terminali w złączu regulatora napięcia alternatora zgodnie z załączoną instrukcją. Nie można diagnozować alternatora z oczywistymi usterkami mechanicznymi, ingerować w pracę stanowiska oraz utrudniać ruch obracających się części.

Urządzenie ma różne typy zabezpieczeń przed przeciążeniem. Przy przekroczeniu dopuszczalnego napięcia alternatora zabezpieczenie zatrzyma silnik, a na ekranie pojawi się komunikat o nadmiernym napięciu.

Do codziennego czyszczenia powierzchni należy używać miękkich ściereczek i neutralnych środków czyszczących. Nie wolno stosować materiałów ściernych i rozpuszczalników, aby nie dopuścić do korozji, awarii lub uszkodzeń. Do utylizacji M0025 zastosowanie ma europejska dyrektywa 2202/96/EG (WEEE) w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.



Michał Czarzasty
Dyrektor produkcji w AS-PL



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2