Bimetaliczna konstrukcja tarczy przyczynia się do rozwoju bardziej ekologicznego rynku części zamiennych dzięki zmniejszaniu śladu węglowego oraz niższej masie podczas transportu i po zamontowaniu w pojeździe.
Tarcze bimetaliczne dołączają do wiodącej oferty części układu hamulcowego marki Delphi Technologies. Tarcze wykonane są ze stopu wysokowęglowego, co z kolei przekłada się na zmniejszenie ich masy o 15% w porównaniu z tarczami w pełni żeliwnymi. Dwuczęściowa budowa pozytywnie wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa oraz ogranicza drgania i hałas, zapewniając lepsze wrażenia z jazdy.
Wysokiej klasy powłoka Magni™, którą pokryte są tarcze bimetaliczne, została opracowana tak, aby zapewnić pełną ochronę przed korozją przy jednoczesnym zastosowaniu pojedynczej warstwy. Dodatkowo powłoka jest przyjazna środowisku ze względu na ograniczenie zużycia energii podczas produkcji. Tarcze bimetaliczne pełne, nawiercane czy też nacinane, dzięki zastosowaniu powłoki Magni™ charakteryzują się jeszcze większymi walorami estetycznymi i są bardziej atrakcyjne dla właścicieli pojazdów.
Nowe rozwiązanie trafi najpierw do popularnych modeli BMW (po europejskich drogach porusza się 1,7 mln takich pojazdów), a następnie zostanie rozszerzone o marki Toyota, Mercedes, Land Rover, Tesla, VAG i pozostałe.
Zły stan hamulców jest jednym z najczęściej zgłaszanych problemów podczas kontroli stanu technicznego pojazdów. Dzięki atrakcyjnemu wyglądowi i wysokim parametrom bimetalicznych tarcz hamulcowych warsztaty mogą proponować swoim klientom rozwiązanie o wielu zaletach, przy jednoczesnej poprawie rentowności oferowanej przez siebie usługi. Tarcze nie posiadają warstwy oleju, dlatego nie wymagają czyszczenia przed montażem, a ponadto są dostarczane w zestawie ze śrubami mocującymi, co umożliwia szybki montaż po wyjęciu z pudełka i dodatkowo ułatwia warsztatom szybką realizację określonych potrzeb w zakresie obsługi hamulców.
Wysokowydajne tarcze bimetaliczne Delphi Technologies zostały zweryfikowane pod względem skuteczności hamowania oraz właściwości mechanicznych w kontrolowanych warunkach testowych na zaawansowanych dynamometrach do badania hałasu i momentu obrotowego hamulców. W teście odporności na korozję, w którym porównano tarczę BMW z powłoką OE i tarczę Delphi Technologies z powłoką Magni™, tarcza Delphi Technologies znacznie przewyższyła tarczę OE. W przypadku tarczy Delphi Technologies oznaki korozji pojawiały się dopiero po 240 godzinach, natomiast dla tarczy OE już po 120 godzinach.
Dodatkowo bimetaliczne tarcze Delphi Technologies są zgodne z rozporządzeniem ECE nr 90, co zostało potwierdzone przez niemiecki urząd KBA. Te same tarcze zostały poddane wielu testom drogowym w Wielkiej Brytanii w centrum technicznym Delphi Technologies w warunkach rzeczywistych.
0 komentarzy dodaj komentarz