Podczas targów IAA miała miejsce światowa premiera opon koncepcyjnych Conti GreenConcept.
Ponad połowa wszystkich surowców używanych do produkcji opon Conti GreenConcept podlega recyklingowi. Continental chce, aby najpóźniej do roku 2050 wszystkie zakłady produkujące opony w pełni przestawiły się na surowce pozyskane w sposób zrównoważony.
Conti GreenConcept składa się również w 35% z materiałów odnawialnych. Wśród stosowanych biomateriałów znajduje się kauczuk naturalny z mniszka lekarskiego, krzemian z popiołu z łusek ryżu oraz oleje i żywice roślinne.
Ogumienie zawiera 17% materiałów pochodzących z recyklingu: z odzyskanej stali i sadzy, a także (co jest nowością w branży) z poliestru pochodzącego z przetworzonych butelek plastikowych, z którego wykonany jest karkas opony.
W procesie recyklingu nie są przeprowadzane typowe pośrednie etapy obróbki chemicznej, a uzyskana przędza poliestrowa jest funkcjonalnie przystosowana do przenoszenia wysokich sił mechanicznych, na które narażone są opony. Każda konwencjonalna opona do samochodów osobowych składa się z około 400 gramów przędzy poliestrowej. Do produkcji kompletu czterech opon można ponownie wykorzystać ponad 60 butelek PET (politereftalan etylenu).
W modelu Conti GreenConcept zastowsowano technologię lekkiej konstrukcji. Masaa opony wynosi zaledwie 7,5 kilograma, co oznacza, że jest ona nawet o 40 procent lżejsza od opon konwencjonalnych. Zmniejszenie masy było możliwe dzięki zoptymalizowanej rzeźbie bieżnika, specjalnej ścianie bocznej oraz nowej konstrukcji karkasu z rdzeniem o zoptymalizowanej masie. Przekłada się to na bardziej zrównoważoną jazdę.
Dzięki lekkiej konstrukcji opona Conti GreenConcept jest przeznaczona do stosowania w inteligentnych pojazdach nowej generacji, wyposażonych w czujniki i napędy oszczędzające zasoby naturalne.
Specjalnie zaprojektowany bieżnik zapewnia większy margines bezpieczeństwa. Zoptymalizowano również materiały, z których wykonano bieżnik, co pozwoliło na zmniejszenie masy opony, a tym samym obniżenie oporów toczenia.
Czujnik umieszczony wewnątrz opony służy do monitorowania temperatury, ciśnienia i głębokości bieżnika.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz