Firma NSK opracowała ultraszybkie łożysko kulkowe trzeciej generacji do silników pojazdów elektrycznych (EV). Jest ono w stanie pracować z wydajnością obrotową rzędu 1,8 mln dmn. Parametr ten oznacza iloczyn średnicy podziałowej łożyska (dm) i prędkości obrotowej (n).
Nowe łożysko jest obecnie najszybszym na świecie łożyskiem kulkowym poprzecznym ze smarem stałym, przeznaczonym do zastosowań w pojazdach elektrycznych, które pozwala zwiększyć zasięg pojazdu i zwiększyć oszczędność energii. Dodatkowo łożysko pozwala na ograniczenie wymiarów silnika i elementów w celu uzyskania większej przestrzeni we wnętrzu pojazdu.
Poprzednia (druga) generacja ultraszybkich łożysk kulkowych do silników e-pojazdów osiągała wartość 1,4 mln dmn i stanowiła znaczący postęp w technologii konstrukcji koszyków łożysk oraz rozwiązań przeciwzatarciowych.
Oprócz wydajności obrotowej rzędu 1,8 mln dmn (wzrost o 28,5 %) nowe łożysko ma pierwszy na świecie koszyk, który wykorzystuje zalety techniki optymalizacji topologii.
W przypadku nowej generacji łożysk optymalizacja topologii pomogła zmaksymalizować wytrzymałość i zminimalizować masę, eliminując części, które nie poprawiały trwałości ani sztywności koszyka.
W konstrukcji koszyka wykorzystano nowy materiał na bazie żywicy o wysokiej sztywności, który tłumi odkształcenia podczas szybkiego ruchu obrotowego skuteczniej niż materiały standardowe. Łożysko zostało wypełnione smarem o zmniejszonej podatności na zbijanie się, co ogranicza wytwarzanie ciepła i przedłuża zarówno żywotność samego środka smarnego, jak i łożyska oraz zmniejsza ryzyko zatarcia.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz