Tego rodzaju operacje wykonywało się kiedyś za pomocą młotka i wybijaka, a końcowy efekt zależał wyłącznie od ich umiejętnego użycia. Zastosowanie specjalnego narzędzia nie tylko ułatwia demontaż, ale również gwarantuje poprawność montażu.
Przyrządu Tesam S0000049 można używać do operacji wymiany tulei wahacza bez konieczności demontażu belki w samochodach Renault Laguna II oraz Peugeot 207.
Składa się on z następujących części składowych (fot. 1):
Demontaż
Widok tulei przed wyprasowaniem przedstawia fot. 2. Pracę zaczyna się od nasmarowania smarem stałym wszystkich połączeń śrubowych oraz poprawnego zamocowania adapterów (fot. 3). Na starej tulei należy umieścić adapter główny (1), a po przeciwnej stronie – adapter do wyprasowania tulei (3). Przez centralne otwory przetyka się śrubę ściągacza (6) i zabezpiecza ją nakrętką (4). Następnie dokręca się śrubę, kontrując nakrętkę kluczem oczkowym aż do całkowitego wysunięcia tulei z gniazda (fot. 4). Wahacz po wyprasowaniu tulei widoczny jest na fot. 5.
Montaż
Proces wprasowania nowej tulei przebiega przy odwrotnym ułożeniu adapterów z tym, że zamiast adaptera do wyprasowania (2) należy użyć adaptera do wprasowania (3). Tuleję umieszcza się na gnieździe wahacza tak, jak pokazuje fot. 6. Od dołu przykłada się ściągacz adaptera głównego, a od góry – adapter do wprasowania. Obie części przetyka się śrubą, pamiętając o łożysku ściągacza (5) i zabezpieczeniu nakrętką. Wzajemne usytuowanie adapterów i wciskanej tulei przedstawia fot. 7. Dokręcanie główki śruby spowoduje wciskanie tulei w gniazdo. Proces wprasowania widoczny jest na fot. 8 i 9, a widok prawidłowo zamontowanej tulei – na fot. 10.
0 komentarzy dodaj komentarz