ICAN Research na zlecenie firmy Continental Opony Polska przygotował raport na temat kondycji branży transportowej.
Polskie firmy transportowe znajdują się na pozycji lidera branży drogowej w Europie, jednak obecnie utrzymanie silnej pozycji wiąże się dla nich z wieloma wyzwaniami. Głównymi zagrożeniami są nowe regulacje unijne – tzw. pakiet mobilności – oraz pandemia koronawirusa SARS-CoV-2.
Wyniki badania ICAN Research pokazują, że polskie firmy z sektora transportu są bardzo elastyczne i potrafią w krótkim terminie dostosować się do zachodzących na rynku zmian wywołanych pandemią. Zdecydowana większość (73%) firm zweryfikowała własną dojrzałość biznesową w sytuacji kryzysowej, wdrożyła plan działań (73%) i zakomunikowała go wewnątrz swojej organizacji (72%). Nieco mniej firm przeprowadziło analizę różnych scenariuszy rozwoju kryzysu (65%), a w co trzeciej (36%) powołano zespół do zarządzania trudną sytuacją. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, wielu przewoźników szuka nowych rozwiązań, pozwalających zwiększyć uzyskiwaną marżę, na przykład poprzez poszerzenie oferty, jej dywersyfikację lub specjalizację.
Według uczestników badania ICAN Research dla Continental Opony Polska, głównym trendem, który powinien się utrzymać w branży transportowej w perspektywie kolejnych pięciu lat, jest wzrost popytu na usługi transportowe dla przewozów samochodowych (97%). Drugim powszechnie wskazywanym trendem jest wzrost wymagań w zakresie jakości obsługi klientów korzystających z usług branży transportowej (78%), a trzecim istotnym kierunkiem dla sektora jest rozwijająca się dbałość o bezpieczeństwo na drodze (83% wskazań firm transportowych oraz 87% firm produkcyjnych).
Według badanych, w kolejnych pięciu latach w sektorze transportu będą także nasilać się trendy dotyczące ekologii i ekonomii, czyli dążenie do redukcji spalania oraz redukcji emisji CO2.
Z badania ICAN Research dla Continental Opony Polska wynika, że co piąta firma wymienia opony jako elementy, które najłatwiej poddają się optymalizacji. Oprócz tego ankietowani podkreślali, że właściwy dobór ogumienia pozwala obniżyć poziom zużycia paliwa nawet o 10%, a zdecydowana większość badanych (97%) uważa, że optymalizacja kosztów związanych z oponami jest ważna w zarządzaniu kosztami floty.
Zdaniem właścicieli największych polskich firm transportowych, w ciągu ostatnich pięciu lat ceny ogumienia wzrosły o ok. 10–15%, jednak za tym idzie lepsza jakość, a także większa wydajność i ekologiczność opon – mniejsza ścieralność i niższa emisja zanieczyszczeń. Według wyników badania ICAN Research, dwie trzecie przedstawicieli firm (67%) uważa, że wzrosła żywotność opon oraz liczba możliwych do przejechania kilometrów. Według 61% ankietowanych, poprawił się także wpływ opon na poziom zużycia paliwa, co oznacza, że ogumienie lepszej jakości pozwala zaoszczędzić na paliwie.
Projekt badawczy ICAN Research dla firmy Continental Opony Polska przeprowadzono w maju 2020 roku metodą wywiadów telefonicznych.
Pełna wersja raportu: https://www.ican.pl/b/nowe-strategie-na-trudne-czasy/PGipdwlnW
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz