Continental prowadzi badania nad systemem, który umożliwi automatyczną regulację ciśnienia w oponach pojazdu będącego w ruchu.
Zwiększenie ciśnienia w oponach pozwoli obniżyć opory toczenia, dzięki czemu będzie można zminimalizować zużycie paliwa na dłuższych trasach oraz ograniczyć ryzyko akwaplanacji w czasie deszczu. Inną opcją jest zmiana poziomu ciśnienia w oponach w celu zoptymalizowania bieżnika w zależności od konkretnych wymagań.
Zmianą ciśnienia w oponach sterują mikroprocesory. Samo ciśnienie jest regulowane przez mikrosprężarki wbudowane w koła. Dzięki temu można je dostosować do warunków drogowych w ciągu zaledwie kilku minut, nawet bez konieczności zatrzymywania się, zmieniając parametry opony ze „sportowych" na „ekonomiczne" lub „komfortowe". Ponieważ różnice ciśnienia dla różnych parametrów opon wynoszą tylko kilka dziesiątych bara, nawet małe sprężarki mogą w wystarczającym stopniu dopompować opony lub usunąć nadmiar powietrza.
Nowy system nosi nazwę DynamicPressure. Wyposażone w niego pojazdy poruszające się w konwojach lub jeżdżące autonomicznie będą mogły dostosowywać automatycznie ciśnienie do warunków drogowych bez konieczności zatrzymywania się. .Przyniesie to oszczędności finansowe operatorom flot, ponieważ pojazdy będą eksploatowane z mniejszą liczbą przerw i postojów.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz