Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych IAA 2019, które odbędą się w dniach 12–22 września we Frankfurcie nad Menem, Continental zaprezentuje 48-woltowy układ napędowy o dużej mocy (do 30 kW).
Wraz z wprowadzeniem tej technologii pojazdy hybrydowe będą mogły być napędzane wyłącznie energią elektryczną. Dotychczas aby to osiągnąć, elektryczna część napędu musiałaby wykorzystywać technologię wysokiego napięcia – do 800 woltów. Inżynierowie Continentala opracowali 48-woltowy układ napędowy o dużej mocy, który ma cechy podobne do napędu elektrycznego wysokiego napięcia.
Układ składa się z silnika elektrycznego, zintegrowanego zespołu zasilania elektrycznego i baterii. Auto z takim napędem charakteryzuje zużycie paliwa (i emisję CO2) o około 20% mniejsze w porównaniu z podobnymi pojazdami wyposażonymi w silniki spalinowe.
Układy 48-woltowe są określane jako hybrydy typu „mild” czy „P0”. Ich instalacja wymaga mało inwazyjnej elektryfikacji układu przeniesienia napędu. Zużycie paliwa jest zmniejszone głównie dzięki pracy silnika spalinowego przy dynamicznym przyspieszaniu oraz odzyskiwaniu nadwyżki energii kinetycznej w czasie zwalniania.
Silnik elektryczny nie jest zamontowany przed silnikiem spalinowym na wale korbowym, ale za nim – między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów (układ P2). Zastosowane rozwiązanie przekłada się na wzrost oszczędności paliwa. W niektórych sytuacjach, takich jak jazda na odcinkach, na których obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, możliwe jest napędzanie pojazdu wyłącznie silnikiem elektrycznym.
Dzięki nowej 48-woltowej technologii układ hybrydowy oferuje te same funkcje co wcześniejsze, w pełni hybrydowe pojazdy. Kluczowym elementem jest w tym przypadku nowy, chłodzony wodą silnik elektryczny, którego moc szczytowa podwoiła się do 30 kW (w porównaniu z silnikiem stosowanym dotychczas). Dzięki temu możliwa jest jazda z prędkością sięgającą od 80 do 90 km/h, wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej.
Continental zaprezentuje nową 48-woltową technologię o dużej mocy w samochodzie testowym Ford Focus.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz