Warsztat Mercedes-Benz Classic Center, w niemieckim Fellbach specjalizuje się naprawie klasycznych aut i polegają na marce Standox, zwłaszczae gdy renowacja wymaga odnalezienia rzadkiego koloru.
Model Mercedes-Benz 300 SL Gullwing był produkowany w latach 1954–1957. Z 1400 egzemplarzy około 80% trafiło do USA, w tym model z 1955 r., który odrestaurowano w warsztacie w Fellbach. Szybko wyszło na jaw, że samochód został wcześniej nieprawidłowo odrestaurowany i polakierowany. Fabryczne dokumenty auta z 1955 r. wskazują, że obecnie srebrne nadwozie było pierwotnie pokryte jasnoniebieskim lakierem metalicznym.
„Według naszych archiwów w tym kolorze powstało tylko 7 Mercedesów-Benz 300 SL” – mówi Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Car Center.
Po konsultacjach z właścicielem uzgodniono, że należy odtworzyć oryginalny kolor auta. Jasnoniebieski lakier metaliczny stworzono wyłącznie na potrzeby siedmiu samochodów. Sprawę komplikował fakt, że oznaczenie koloru (DB 353) w katalogu Mercedesa-Benz zostało później przypisane innemu odcieniowi niebieskiego. Podczas prac nad kolorem specjaliści z Fellbach nie korzystali jedynie ze swojej wiedzy. „Poprosiliśmy markę Standox o stworzenie dla nas odpowiedniej receptury” – wyjaśnia Plag.
Eksperci z laboratorium wWuppertalu opracowali kolor na podstawie archiwalnych próbek z warsztatu w Fellbach oraz stworzyli nową hybrydową recepturę, wykorzystującą współczesne produkty.
Powłokę lakierniczą odtworzono wyłącznie z użyciem produktów marki Standox. Lakiernicy wykorzystali między innymi grunt reaktywny Etching Adhesive Primer U3100, podkład gruntujący Nonstop Primer Surfacer U7580, lakier nawierzchniowy Standocryl VOC 2K, lakier bazowy Standoblue i lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear K9560.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz