W Polsce ciągle toczą się spory w kwestiach przemysłu i rynku motoryzacyjnego. Jedno z forów dyskusji tworzy dla firm członkowskich Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.
Branża motoryzacyjna to trudny rynek. Ciągłe zmiany, duże oczekiwania klientów względem jakości (odwrotne do ceny, jaką skłonni byliby zapłacić za produkty czy usługi) i duża konkurencja. Wszystko to nie sprzyja temu, by na rywala rynkowego patrzeć przychylnie, a co dopiero z nim współpracować.
Dobrze jednak, że pomimo tego mamy w Polsce coraz większe grono osób mających świadomość faktu, że ponad rynkową rywalizacją toczą się procesy (legislacyjne) mogące uderzyć skuteczniej niż konkurencja.
– Wiele razy w sytuacjach zagrożenia branża jednoczyła się silniej niż obserwujemy w codziennych pracach SDCM i choć oczywiście nie chcemy by fundowano nam emocje, jakie wtedy towarzyszą, to jednak aż miło popatrzeć jak bardzo ludzie, którzy często konkurują na rynku, potrafią ze sobą współpracować – mówi Alfred Franke, prezes SDCM.
Tematów elektryzujących branżę jest i było wiele. Dla aftermarketu są to np. europejskie przepisy dotyczące homologacji typu, postępującej cyfryzacji i dostępu do danych pojazdu. Dla OE są to między innymi nowe normy emisji CO2, rosnąca potrzeba modernizacji fabryk czy obawy związane z obowiązkowym split payment dla motoryzacji.
Z kolei dla warsztatów zagrożeniem jest m.in szara strefa w obrębie usług; pomocą może być zatem utworzenie wewnątrz SDCM sekcji warsztatowej (złożonej z przedstawicieli sieci warsztatowych), zajmującej się pracą na rzecz tego środowiska.
W związku z zauważalnymi problemami, dużego znaczenia nabiera każde spotkanie czy Walne Zebranie Członków SDCM. Szczególnie istotne dla Stowarzyszenia było ostatnie z nich – wyznaczyło ono nowe kierunki działań w najistotniejszych kwestiach związanych z działalnością organizacji.
Wybrano także skład nowego Zarządu, do którego zostali powołani przedstawiciele dystrybutorów: Krzysztof Soszyński (Inter Cars), Mariusz Dankowski (Groupauto Polska) oraz Bogumił Papierniok (Moto Profil), a także delegaci producentów części motoryzacyjnych: Sławomir Weleziński (Delphi Powertrain Poland) oraz Witold Piestrzeniewicz (KYB Europe). To nie jedyni przedstawiciele producentów, którzy weszli w skład organów SDCM. W Komisji Rewizyjnej znalazł się Wojciech Głowaty z firmy Corteco, a w Komisji Etyki Adam Kopczyński (Kampol). Prezesem SDCM po raz kolejny został jednogłośnie wybrany Alfred Franke.
– Cieszę się z zaufania jakim obdarzyli nas producenci części motoryzacyjnych zrzeszeni w SDCM a następnie Walne Zebranie Członków SDCM. To jednocześnie duże wyróżnienie i powód do jeszcze większego angażowania się w prace SDCM, ale także duża odpowiedzialność. Postaram się jak najlepiej wykorzystać swój mandat z korzyścią dla wszystkich firm członkowskich Stowarzyszenia – mówi Witold Piestrzeniewicz z KYB Europe, nowo wybrany Członek Zarządu SDCM.
Zmiany dotyczą także grona stowarzyszonych firm. Podczas spotkania zaprezentowano nowych członków: Auto Partner S.A., Aptiv Services Poland S.A., Denckermann Sp. z o.o., Moto-Remo Sp. z o.o., WDX S.A., Magneti Marelli Aftermarket Sp. z o.o., Jasol S.A., Moto Data Sp. z o.o., Dometic Poland Sp. o.o.
– Coraz większe grono firm członkowskich to potwierdzenie znaczenia SDCM. Ostatnie walne zebranie to swojego rodzaju kierunkowskaz i zielone światło dla naszych przyszłych działań. To także wyraz coraz większego zaangażowania producentów części motoryzacyjnych w prace SDCM, a dla mnie osobiście potwierdzenie zaufania jakim po raz kolejny obdarzyli mnie członkowie, za co bardzo dziękuję – dodał Alfred Franke, prezes SDCM.
0 komentarzy dodaj komentarz