Dni otwarte firmy Profix są cykliczną imprezą, która każdego roku gromadzi blisko pół tysiąca podmiotów branży narzędziowej z Polski i zza granicy. Jej uczestnikami są najwięksi dystrybutorzy narzędzi, elektronarzędzi, chemii technicznej i artykułów BHP. W tym roku impreza odbyła się 17 maja na terenie Centrum Dystrybucyjno-Handlowego Profix w podwarszawskiej miejscowości Łomna-Las.
Powstanie przedsiębiorstwa Profix datuje się na przełom roku 1993/94. Początkowo działało jako firma handlowa, ale już w 1997 r., w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, utworzona została pierwsza własna marka o nazwie Proline (narzędzia ręczne), a później następne: Tryton i Vulcan Concept (elektronarzędzia), Mega (majsterkowicze) oraz Lahti Pro (odzież robocza). Ofertę handlową firmy współtworzą jej stali dostawcy, wśród nich m.in. Black&Decker, DeWalt, Fiskars, Juco, Stanley i Tesa.
Zwiększone możliwości
Tym, co pozwala firmie skutecznie konkurować z innymi markami, jest sprawna logistyka. Dzięki niej Profix jest w stanie dostarczać klientom zamówione produkty nawet w ciągu doby. Na sieć sprzedaży Profix składa się sieć biur handlowych, obejmujących swym zasięgiem terytorium całego kraju. Firma prowadzi też sprzedaż eksportową do wielu państw europejskich.
Jesienią 2018 r. ukończony został kolejny etap inwestycji, który wydatnie zwiększył możliwości logistyczno-usługowe przedsiębiorstwa. Poza rozbudową hali magazynowej (do 20 tys. m kw.), wzniesiono także budynek (3 tys. m kw.) w którym znajdują się centralny serwis, dział logowania oraz jednostka badawczo-rozwojowa, czuwająca nad jakością produktów.
Konferencja
Wystąpienia konferencyjne odbyły się w części nowej hali magazynowej. Mirosław Cichecki, prezes zarządu, omówił najważniejsze fakty dotyczące rozwoju firmy, Artur Wiśniewski, dyrektor działu sprzedaży, przedstawił promocje przygotowane dla składających zamówienia podczas dnia otwartego i w najbliższej przyszłości, a Magdalena Ryś, przedstawicielka kapituły ogólnopolskiego projektu konsumenckiego Laur Konsumenta, poinformowała o zdobyciu przez Proline wyróżnienia w kategorii „Najlepsza marka narzędzi ręcznych w Polsce”.
Na zakończenie części konferencyjnej odbyła się prezentacja ubrań roboczych Lahti Pro w wykonaniu modelek i modeli, eksponująca atrakcyjność i funkcjonalność tej odzieży, a trio akrobatów w strojach linii slim-fit, dało popis akrobacji gimnastycznych.
Zwiedzanie firmy
Po konferencji goście, w mniejszych grupach z przewodnikiem, udali się na zwiedzanie siedziby firmy. Pierwszym zaprezentowanym pomieszczeniem była rozbudowana wzorcownia, podzielona na trzy strefy: narzędziową, elektronarzędziową oraz BHP. Następnie oprowadzono gości po starym i nowym magazynie, dysponującym powierzchnią niemal 14 tys. miejsc paletowych, pokazano centralny serwis, dział logowania i na koniec – dział badań i kontroli jakości, gdzie zatrudnieni tam eksperci przeprowadzili pokazowo kilka krótkich badań z użyciem specjalistycznego sprzętu.
Część targowa
Do dyspozycji gości przez cały czas trwania imprezy pozostawał namiot wystawowy, mieszczący stoiska marek: Proline, Lahti Pro, Tryton, Mega oraz m.in. Stanley Black & Decker Polska, Fiskars, Juco i Tesa. Oprócz nowości produktowych pokazywano w nim innowacyjny system ekspozycji produktów, z uwydatnioną warstwą informacyjną. Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się zwłaszcza stanowiska testowe, na których można było samodzielnie wypróbować wybrane sprzęty.
W tym roku konferencja odbyła się w specjalnie na tę okazję wydzielonej części nowej hali magazynowej
Magdalena Ryś, przedstawicielka kapituły programu Laur Konsumenta informuje o wyróżnieniu marki Proline "Złotym Laurem Konsumenta"
Pokaz najnowszej kolekcji ubrań roboczych Lahti Pro
W nowej wzorcowni można obejrzeć niemal wszystkie produkty marek własnych Profix
Dział badań i kontroli jakości – tu badane są prototypy narzędzi i maszyn. Kontrolowana jest także jakość narzędzi wprowadzanych do sprzedaży
W dziale logowania nanosi się logotypy i grafiki na odzież z oferty Lahti Pro
0 komentarzy dodaj komentarz