Firma Steinhof wprowadza nowy, automatyczny mechanizm wypinania kuli haka holowniczego.
Mechanizm o oznaczeniu W-10 będzie produkowany w kilkudziesięciu wariantach; może on być montowany w większości samochodów. Zastosowanie ergonomicznej dźwigni sprawia, że demontaż haka jest łatwy: operacja trwa kilka sekund i nie wymaga użycia siły ani narzędzi.
W skład zestawu wchodzi gniazdo oraz zablokowana w nim kula. Gniazdo jest monolitycznym odlewem z wytrzymałego żeliwa, połączonym nierozerwalnie z konstrukcją samochodu. Zazwyczaj jest ono ukryte pod zderzakiem. Kula haka jest połączona z wałkiem stalowym. Wewnątrz kuli znajduje się mechanizm blokujący, sterowany przez dźwignię znajdującą się po prawej stronie haka.
Gniazdo haka jest malowane metodą kataforezy, co zapewnia odpowiednie właściwości antykorozyjne. Ponadto ma ono komplet osłon zabezpieczających wnętrze przed zabrudzeniem, gdy hak nie jest używany. To samo dotyczy zamka w pokrętle, wyposażonego w specjalną zaślepkę.
W-10 uzyskał homologację typu mechanicznego urządzenia sprzęgającego na podstawie Regulaminu ONZ nr. 55.01, wydaną przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego.
Więcej informacji: www.youtube.com/watch?v=eAtgsISQiik
0 komentarzy dodaj komentarz