Fot. Inter Cars
Sprawdzanie stanu akumulatora i układu ładowania to jedna z najczęściej zaniedbywanych czynności konserwacyjnych przy przeglądzie okresowym auta.
Dlatego przy każdym corocznym przeglądzie, a także przed zimą, warto zwrócić uwagę na:
- napięcie ładowania akumulatora (wskazane w przedziale 14-14,5 V), przy włączonych odbiornikach : jeżeli jest niższe (niedoładowanie), prowadzi to do zasiarczenia, jeżeli napięcie ładowania jest wyższe (przeładowanie), przy dłuższej eksploatacji nastąpi odparowanie elektrolitu;
- napięcie spoczynkowe akumulatora: jeżeli jest niższe niż 12,5V, należy akumulator doładować do poziomu 12,7-12,8 V i poszukać przyczyny (niskie napięcie ładowania - sprawdzić regulator napięcia, luźny, ślizgający się pasek alternatora);
- prąd upływu, jaki jest pobierany z akumulatora podczas postoju: jego wielkość nie powinna być wyższa niż 0,04 A;
- stan połączenia biegun-klema: klemy i bieguny oczyszczamy miękką szmatką z zabrudzeń i tlenków następnie smarujemy wazeliną techniczną lub smarem przewodzącym;
- czystość akumulatora, wszelkiego rodzaju zabrudzenia na powierzchni: mokry brud, rozlany elektrolit, olej, powodują, że po wieczku akumulatora płyną prądy powierzchniowe i następuje samorozładowanie.
Inter Cars SA
tel. 22 714 14 20
www.intercars.com.pl