Firma Continental opracowała projekt o nazwie New Wheel Concept. Optymalizuje on pracę układu hamulcowego zgodnie ze specyfiką pojazdów elektrycznych, niwelując problem korozji tarcz hamulcowych.
W rozwiązaniu tym użyto dużej aluminiowej tarczy hamulcowej, a dodatkowe związane z tym korzyści to: redukcja masy koła i hamulców, mniejsze koszty serwisowania dzięki długowieczności tarczy hamulcowej oraz łatwa wymiana klocków.Koło koncepcyjne New Wheel Concept powstało z myślą o zwiększeniu skuteczności hamowania przy jednoczesnym zmniejszeniu masy oraz poprawieniu chłodzenia w małych i średnich samochodach z napędem elektrycznym.
Nowe podejście
Podstawą New Wheel Concept jest połączenie elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. Koło koncepcyjne Continental składa się z dwóch części:
Tarcza hamulcowa nie jest jednak tutaj klasycznym dyskiem. W tym rozwiązaniu zacisk hamulcowy mocowany do zwrotnicy nie obejmuje tarczy hamulcowej na obwodzie, lecz umieszczony jest w niej od wewnątrz. Pozwoliło to na zwiększenie średnicy tarczy i przełożyło się na większą skuteczność hamowania przy użyciu niewielkiej siły, czyli na szybsze zatrzymywanie pojazdu.
System New Wheel Concept zamontowany w samochodzie elektrycznym
Elektromobilność wymaga nowych rozwiązań również w zakresie technologii hamowania. W przypadku aut elektrycznych stosowanie tradycyjnych hamulców nie jest zbyt efektywne. Natomiast koncepcja New Wheel spełnia wszystkie wymagania tego typu pojazdów.
Harmonia materiału i konstrukcji
Do wykonania konstrukcji New Wheel Concept wykorzystano specjalny stop aluminiowy. Jest on lekki i skutecznie odprowadza ciepło, dzięki czemu rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, obniżając ryzyko ich przegrzania. Zastosowany stop jest także niezwykle wytrzymały. Wyniki wstępnych testów praktycznych pokazały, że w przeciwieństwie do tarcz żeliwnych tarcza New Wheel Concept nie ulega zużyciu i korozji. Zaletą tej koncepcji są też niższe koszty eksploatacji, gdyż zużycie elementów układu hamulcowego w tym systemie ogranicza się do samych klocków. Również ewentualna wymiana kół lub tarcz będzie przebiegać łatwiej.
Elementy nowej konstrukcji kompletnego koła
0 komentarzy dodaj komentarz